شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
بهسازی و نوسازی قدیمی‌ترین کتابخانه‌های استان یزد

محمد حسین پارساییان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد درباره اولویت انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد گفـت: این انجمن با بازسازی و نوسازی کتابخانه‌های واقع در بافت‌های فرسوده مانند شرف‌الدین علی یزدی و علامه طباطبایی با عمر بیش از 30 سال، در پی ایجاد کتابخانه‌های استاندارد و خدمات بهتر است.

پارساییان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب اظهار کرد: بالا بردن کیفیت کتابخانه‌ها و استاندارد‌ سازی این مراکز فرهنگی که 35 تا 40 سال از ساخت آن‌ها می گذرد یکی از اولویت‌هایی است که از طریق اداره کل کتابخانه‌های استان یزد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و اولویت‌های نقشه راه نهاد کتابخانه‌های عمومی در این سال عنوان کرد: مهم‌ترین مساله کیفیت خدمات در کتابخانه‌هاست، به همین دلیل بازسازی کتابخانه‌هایی برای نوسازی در دستور کار قرار می‌گیرند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به دو کتابخانه قدیمی شرف‌الدین علی یزدی و علامه طباطبایی که در موقعیت مکانی بسیار مناسبی قرار دارند، اظهار کرد: این دو کتابخانه 30 سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد و به دلیل فرسوده بودن، کاربری فرهنگی لازم را ندارند و قرار است با همت خیران ساختمان این دو کتابخانه تخریب و مراکزی با استاندارد‌های لازم ایجاد شود. 

وی با اشاره به اولویت پیگیری سه پروژه کتابخانه‌ای خیر ساز در این استان گفت: اعضای انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان با اهدای سه قطعه زمین در شهرستان یزد و خرید زمین در شهرستان‌های مهریز و یزد قرار است اقدام به ساخت کتابخانه کنند.

پارساییان گفـت: زمینی به مساحت پنج هزار و 500 متر مربع در شهرستان یزد از سوی یک خیر به ارزش 20 میلیون تومان برای ساخت کتابخانه خریداری شده و قرار است بعد از تخصیص اعتبار این کتابخانه ساخته شود.

وی همچنین درباره ساخت کتابخانه استاندارد خیر ساز شهرستان یزد عنوان کرد: کتابخانه خیر ساز شهرستان یزد با اعتباری یک میلیارد تومانی در زمینی 600 متری ساخته خواهد شد. زمین این کتابخانه از سوی یکی از شرکت‌های اقماری واگذار شده است و ساخت آن یک میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به اهدای سه قطعه زمین در شهرستان یزد گفت: یکی از خیران این استان سه قطعه زمین در این شهرستان اهدا کرده و بعد از انتقال سند مالکیت این زمین‌‌ها برای ساخت کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

پارساییان با اشاره به جمعیت 84 هزار نفری استان یزد گفت: این استان دارای 118 کتابخانه عمومی و مشارکتی است و یک میلیون و 770 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی آن وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد از اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: نخستین انجمن خیران کتابخانه ساز این استان 9 آبان ماه امسال با تجلیل از 30 خیر کتابخانه‌ساز یزدی برگزار شد. اکنون 30 کتابخانه خیر ساز در این استان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها