سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
«230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» رونمایی می‌شود

سه جلد از مجموعه 6 جلدی «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» تالیف محسن میرزایی با حضور جمعی از فعالان صنعت تبلیغات در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شش‌جلدی «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» که درباره تاریخچه تبلیغات در رسانه‌های مکتوب فارسی‌زبان در یک دوره 230 ساله تا دهه 50 هجری شمسی است، به‌قلم محسن میرزایی و حاصل سال‌ها حضور و فعالیت وی در حوزه تبلیغات به‌شمار می‌رود که سه جلد نخست این مجموعه در پایان پاییز سال جاری از سوی انتشارات سیته رونمایی خواهد شد.

مدیرمسوول انتشارات سیته گفت: این مجموعه که با نگاهی به نخستین آگهی‌ها به زبان فارسی در قلمرو ایران فرهنگی آغاز می‌شود و با بررسی آگهی‌های تجاری در دهه 50 پایان می‌یابد، نه‌تنها دربرگیرنده تاریخچه شکل‌گیری نخستین آگهی‌های مطبوعاتی در دوره‌های ناصری، مظفری، مشروطه و پهلوی اول و دوم است، بلکه با نگاهی موشکافانه به بررسی وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هر یک از این دوره‌ها پرداخته است.

شاهین ترکمن با بیان این‌که کتاب حاضر می‌تواند به عنوان مرجعی موثق و کامل برای پژوهش روی جامعه ایرانی در دوره‌های مختلف و زمینه‌های گوناگون استفاده شود، گفت: نگارنده در این کتاب با ارایه بخشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور، این امکان را به خواننده می‌دهد تا سیر تحولات تاریخی و اوضاع سیاسی و اجتماعی را با روند تغییرات در عرصه تبلیغات تطبیق دهد و با ملاحظه آگهی‌های درج‌شده در کتاب، درک عمیق‌تری نسبت به ایران آن روزگار پیدا کند. بنابراین مطالب این کتاب با بررسی روند بلوغ و شکوفایی صنعت تبلیغات در دو قرن گذشته نه‌تنها برای دست‌اندرکاران این صنعت و افرادی که به‌نوعی در حوزه تبلیغات و بازاریابی فعال هستند، مفید و آموزنده است بلکه در بین دانشگاهیان و پژوهشگران نیز از درجه اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود.

این ناشر در ادامه با اشاره به مطالب و تصاویر مندرج در کتاب افزود: نمونه‌هایی از نامه‌های دولتی و رسمی که در این مجموعه گردآوری شده‌اند، امکان بررسی سیر تغییر و تحول زبان فارسی را تا حدود 40 سال پیش به سادگی در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارند. همچنین آگهی‌های ارایه شده در کتاب نمایشگر تغییرات گرافیکی، کادربندی‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی در این سال‌هاست.

وی با برشمردن ویژگی‌های بارز این اثر بیان کرد: روند شکل‌گیری و معرفی نخستین آژانس‌های تبلیغاتی به همراه شرح خواندنی بیوگرافی تعدادی از پیشکسوتان و بنیانگذاران صنعت تبلیغات، از دیگری مواردی است که به جذابیت و منحصربه‌فرد بودن این مجموعه افزوده است.

ترکمن درباره روز رونمایی این مجموعه اعلام کرد: مراسم رونمایی از سه جلد نخست «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» ساعت 17 تا 19 و 30 دقیقه، جمعه (22 آذرماه) در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها