چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
دانشورزان و چالش‌های مدیریت دانش

شماره 192 ماهنامه تخصصی «کتاب ماه کلیات» ویژه آذرماه، با گشودن پرونده‌ «دانشورزان و چالش‌های مدیریت دانش» به قلم مهری پریرخ، منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این شماره از «کتاب ماه کلیات» در هفت بخش  دیدگاه، نشست، نقد و بررسی کتاب‌های فارسی، شایسته ترجمه، مقاله، گزارش، تازه‌های نشر و چکیده انگلیسی منتشر شده‌است. 

دیدگاه شماره 192 این ماهنامه، به مقاله‌ای از دکتر مهری پریرخ، استاد گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، با عنوان «دانشورزان و چالش‌های مدیریت دانش» اختصاص دارد.
 
گزارش نشست «کتاب‌سازی در علم اطلاعات و دانش‌شناسی» بخش دیگری از این شماره «کتاب ماه کلیات است» که به بررسی دیدگاه برخی صاحب‌نظران این حوزه همچون دکتر داریوش مطلبی، دکتر ابراهیم افشار، دکتر یزدان منصوریان و محمد خندان پرداخته‌است.

در بخش نقد و بررسی، دو اثر حوزه دانش با عنوان‌های «کتابخانه‌های دیجیتال: یکپارچه‌سازی محتوا و سیستم‌ها» و «سازماندهی اطلاعات» مورد نقد و بررسی کارشناسان قرار گرفته‌‌اند.

کتاب‌های «آموزش دکترا: رهیافت پژوهش‌محور برای دانشجویان، استادان راهنما و مدیران آموزشی» و «فضای کتابخانه‌های دانشگاهی در عصر رقمی» آثار پیشنهادی در بخش شایسته ترجمه‌ این شماره از «کتاب ماه کلیات» هستند.

در این شماره از این ماهنامه تخصصی، سه مقاله در حوزه دانش با عنوان‌های «معرفی سیستم شناسه‌گر رقومی هندل»، «بررسی مخاطبان دانشنامه جهان اسلام و دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در فضای سایبر» و «استانداردهای کتابخانه بیمارستانی 2007، بخش کتابخانه‌های بیمارستانی کمیته استاندارد» ارایه شده‌است.
 
«فهرستواره نسخه‌های خطی کیمیا و علوم وابسته در کتابخانه‌های ایران»، «فرهنگ اصطلاحات میان‌رشته‌ای»، «رموز پژوهشگری» و «اصول و مهارت‌های پایان‌نامه‌نویسی» نیز چهار عنوان از تازه‌های نشر دانش و فناوری هستند که در شماره 192 «کتاب ماه کلیات» به مخاطبان معرفی شده‌اند.

«کتاب ماه کلیات: اطلاعات، ارتباطات و دانش‌شناسی» با هدف اطلاع‌رسانی و نقد و بررسی کتاب و همچنین کمک به ارتباط خلاق میان پدیدآورندگان، ناشران، کتابداران، کتابخوانان و دیگر فعالان عرصه نشر و فرهنگ کشور، از سوی موسسه «خانه کتاب» به‌طور ماهانه منتشر می‌شود. 
 
شماره 192 «کتاب ماه کلیات: اطلاعات، ارتباطات و دانش‌شناسی» ویژه آذرماه، با سردبیری داریوش مطلبی، در 104 صفحه، به قیمت دو هزار تومان منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها