سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
«خاطرات محمدمهدی گرگیج» منتشر شد

کتاب «خاطرات محمدمهدی گرگیج» اثر مشترک قاسم سیاسر و احمدرضا کامیار به‌تازگی از سوی انتشارات «تفتان» استان سیستان‌ و بلوچستان راهی بازار نشر شده‌است./

قاسم سیاسر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کتاب «خاطرات محمدمهدی گرگیج» که از جمله آثار تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شمار می‌آید، خاطرات محمدمهدی گرگیج، مبارز انقلابی سیستانی را دربردارد.

وی با بیان این‌که این اثر حاصل 20 ساعت مصاحبه با محمدمهدی گرگیج است، افزود: محمدمهدی گرگیج از بزرگان طایفه گرگیج - از مهم‌ترین طوایف استان سیستان‌ و بلوچستان – به شمار می‌آید.

سیاسر عنوان کرد: این مبارز انقلابی در اوایل انقلاب به‌ویژه پَس از پیروزی انقلاب اسلامی در موفقیت بسیاری از جریان‌های انقلابی نقش موثری داشت. وی همچنین در بسیاری از عملیات‌ دوران هشت سال دفاع مقدس شرکت داشت و همواره در به ثمر رسیدن عملیات‌ نقشی سزاوارانه ایفا می‌کرد.

نویسنده کتاب «خاطرات محمدمهدی گرگیج» با بیان این‌که محمدمهدی گرگیج از دوستان صمیمی شهید نیکبخت، از بنیانگذاران جهاد سازندگی در استان سیستان‌ و بلوچستان بود، اظهار کرد: کمک به تشکیل سپاه در استان سیستان‌ و بلوچستان، برقراری نظم و امنیت در این استان در اوایل انقلاب و پایان دادن به ناامنی‌ها از جمله اقدام‌های انقلابی محمدمهدی گرگیج به شمار می‌آیند.

وی بیان کرد: بخش پایانی کتاب، به نظرات محمدمهدی گرگیج درباره عبدالمالک ریگی، از دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و محکوم کردن اقدامات وی اختصاص دارد.

سیاسر در پایان از نبود سیستم توزیع کتاب در استان سیستان‌وبلوچستان ابراز نارضایتی کرد و گفت: در این استان نویسندگان خوبی وجود دارند که آثار بسیار غنی نیز تولید کرده‌اند، اما به دلیل نبود سیستم‌های پخش کتاب در این استان، اغلب از چشم مخاطبان خود مغفول می‌مانند و تمام زحمات نویسندگان به هدر می‌رود.

«سیستان‌وبلوچستان در روزگار پهلوی» عنوان کتابی است که به قلم قاسم سیاسر راهی بازار نشر شده‌است. این اثر 16 مقاله از مهم‌ترین موضوع‌های دوران پهلوی را که به نوعی در ارتباط با استان سیستان‌ و بلوچستان هستند، دربردارد. کشف حجاب، لباس متحدالشکل، احزاب و تصمیم‌های کشوری از جمله این موضوع‌ها به شمار می‌آیند.

چاپ نخست کتاب «خاطرات محمدمهدی گرگیج» اثر مشترک قاسم سیاسر و احمدرضا کامیار با شمارگان دو هزار نسخه، 410 صفحه، به قیمت 200 هزار ریال در قطع وزیری از سوی انتشارات «تفتان» استان سیستان‌ و بلوچستان راهی بازار نشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط