دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
ثبت 110 تشابه رزمندگان دفاع مقدس و عاشورا

احمد رضایی در کتابی با عنوان «وجوه تشابه رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس با رزمندگان نیمروز عاشورا» به ثبت 110 ویژگی مشابه رزمندگان سال‌های جنگ تحمیلی باشهیدان واقعه عاشورا می پردازد./

احمد رضایی، به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: کتابی با عنوان «وجوه تشابه رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس با رزمندگان نیمروز عاشورا» را در دست تالیف دارم.

وی با بیان این‌که ایده نگارش چنین کتابی در نتیجه مطالعاتی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس و واقعه عاشورا داشته‌ است، شکل گرفت، ادامه داد:  نگارش این کتاب را از هشت‌ماه پیش آغاز کرده‌ام و تاکنون 82 مورد اشتراک رزمندگان ایرانی را با رزمندگان نیمروز عاشورا فهرست کرده‌ام.

خالق «شکارچی» در بیان نمونه‌ای از این شباهت‌ها گفت: «شرط خطبه عقد» یکی از این رویداد‌هاست. همسر «وهب» از یاران امام حسین (ع)، در شرایط ضمن عقدش حضور در جبهه‌ها را شرط قرار می‌دهد و در ماجرای کربلا به همراه همسرش حضور می‌یابد. در سال‌های دفاع مقدس هم بانویی از اهالی مازندران درخواست حضور در جبهه را در شرایط ضمن عقد خود با همسرش مطرح کرد.

رضایی از حدود 200 منبع در نگارش کتاب «وجوه تشابه رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس با رزمندگان نیمروز عاشورا» بهره برده‌است که «آینه در کربلاست»، «آینه‌داران آفتاب» و «لهوف»، نام برخی از این منابع بوده‌اند.

وی با بیان این‌که 110 مورد را در رزمندگان عاشورا شناسایی کرده و اکنون در پی هم‌تای این موارد در میان رزمندگان دفاع مقدس است، گفت: هنوز با ناشری برای انتشار این کتاب صحبت نکرده‌ام. از آگاهان حوزه دفاع مقدس و واقعه کربلا دعوت می‌کنم که اگر مورد تشابهی در این زمینه سراغ دارند به نشانی arezaei@yahoo.com ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها