سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
انتشار ترجمه جدیدی از دومین رمان برتر قرن بیستم

ترجمه جدیدی از رمان «گتسبی بزرگ» اثر اسکات فیتس جرالد منتشر شد. این رمان به عنوان دومین رمان برتر قرن بیستم معرفی شده‌است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «گتسبی بزرگ» داستان مردی است که به نیویورک می‌آید تا زندگی جدیدی را در پیش بگیرد و در کارش پیشرفت کند. وی در همسایگی مردی به نام «جی گتسبی» ساکن می‌‌شود و ارتباط آن‌ها با یکدیگر بستر ماجراهای رمان را شکل می‌دهند.

«گتسبی بزرگ» كنایه‌ای است به زندگی مردم آمریكا كه بعد از دوره‌ای سخت، غرق در ثروت و خوشبختی شدند و كم‌كم اخلاق در آن جامعه از یادها رفت. گتسبی هم تنها نمونه‌ای از همین افراد است كه خوشبختی‌شان خیلی زود به پایان رسید.

نسخه اصلی این رمان، نخستین بار در سال 1925 میلادی منتشر شد. ماجراهای كتاب در میان فصل‌های بهار تا پاییز سال 1922 میلادی در نیویورک به وقوع می‌پیوندند و ماجراهای جنگ نخست جهانی  را دنبال می‌كند. این رمان از سوی موسسه «كتابخانه مدرن» دومین رمان برتر قرن بیستم نامگذاری شده‌است.

این رمان، پیش از این با ترجمه کریم امامی بارها بازچاپ شده؛ رمانی که امامی در چاپ‌های نخست عنوان «طلا و خاکستر» را برای ‌آن انتخاب کرده بود. 

بر پایه این رمان، چندین فیلم سینمایی ساخته شده‌است که جدیدترین آن‌ها در سال 2013 با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مولیگان و جوئل ادگورتون اکران شد.

رمان «گتسبی بزرگ» اثر اسکات فیتس جرالد با ترجمه مهدی افشار در 224 صفحه و به قیمت 13 هزار و پانصد تومان از سوی نشر مجید منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط