یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
بوستان کتاب با 7 کتاب جدید سرسبز می‌شود!

کتاب‌های« فرهنگ‌آفرینی قرآن»، جلد ششم «تفسیر آموزشی»، جلد چهارم «تحریری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم»، «آموزه‌های اخلاقی و رفتاری امامان شیعه»،«درسنامه علوم قرآنی»،«اصول و قواعد فقه الحدیث» و «الطریقه‌النقیه فی‌الشرح النهجه‌المرضیه» به تازگی از سوی انتشارات بوستان کتاب راهی کتابفروشی‌ها شده‌اند./

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جلد ششم کتاب «تفسیر آموزشی» به قلم محمد رضا صفوی مرحله سوم از تفسیر آموزشی است. در این مرحله استخراج نکته‌ها و پیام‌های آیات با توجه به علوم بلاغی مورد توجه و اهتمام قرار گرفته‌اند.

این کتاب با ارایه متنی آموزشی از تفسیر قرآن کمک می‌کند تا پژوهشگران دینی با گذراندن مراحل پیش‌بینی شده، بتوانند به راحتی حقایق قرآن را استخراج کنند.

کتاب «فرهنگ آفرینی قرآن» به قلم لطف‌الله خراسانی نیز با استناد به آیات قرآن، احادیث، روایات، شواهد تاریخی و اعترافات مستشرقان درصدد اثبات جامع بودن فرهنگ‌آفرینی قرآن در حوزه‌های مختلفی مانند «اعتقادات»، «احکام فقهی»، «حقوق اجتماعی»، «اخلاقیات» و «پیدایی علوم» است.

نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند به شبهاتی پاسخ دهد که اصالت وحیانی بودن و فرهنگ آفرینی قرآن را با تردید مواجه کرده‌اند.

همچنین جلد چهارم کتاب «تحریری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم» به قلم دکتر محمدباقر شریعتی سبزواری به تفسیر کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» مرحوم علامه طباطبایی پرداخته‌است. کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» تالیف مرحوم علامه طباطبایی با شرح توضیح‌های متفکرانه استاد شهید مرتضی مطهری در پاورقی‌ها جاذبه بیشتری پیدا کرده‌است، اما در این پاورقی‌ها اندیشه‌های ژرف و بدیعی نهفته است که به توضیح بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل نویسنده تلاش دارد  مواضع مشکل این دو عالم بزرگ را به زبانی روان‌تر تفسیر کند.

در اين جلد درباره موضوع بسیار دشوار «قوه و فعل» بحث شده‌است و چون شهید مطهری در این ‌باره با استادش علامه طباطبایی اختلاف نظر داشت، مایل نبود بر آن مانند دیگر جلدها پاورقی بنگارد، بلکه یادداشت‌های پراکنده‌ای در این‌ باره نوشت. دکتر محمدباقر شریعتی با تلاش فراوان توانسته است با شرح و توضیحات خود، ابهام‌های این حوزه را بر طرف کند. 

«آموزه‌های اخلاقی امامان شیعه» به قلم محمد مهدی اشتهاردی و محمدتقی عبدوس، دیگر اثر  نشر بوستان کتاب است که تلاش می‌کند آموزه‌های امامان شیعه در حوزه اخلاق را به تصویر بکشد. 

با توجه به این‌که امامان شیعه راهنمایان بشرند، نویسنده درصدد است این میراث بزرگ معنوی را برای دستیابی به سعادت معنوی افراد جامعه به تصویر بکشد.

همچنین کتاب «درسنامه علوم قرآنی» به قلم حسین جوان‌آراسته به صورت پرسش و پاسخ موضوعاتی را که در شاخه علوم قرآنی به فهم قرآن کمک می‌کنند، مطرح کرده‌است.

«تاریخ قرآن»، «تحریف‌ناپذیری»، «همانندناپذیری»،«ناسخ و منسوخ»، «محکم و متشابه»، «تفسیر و تاویل»،«تفاسیر و مفسران» از جمله مسایلی‌اند که نویسنده به توضیح و تبیین آن‌ها پرداخته است.

کتاب «اصول و قواعد فقه‌الحدیث» به قلم محمدحسن ربانی، دیگر کتاب جدی این نشر، منبعی است که اصول و قواعد را به زبانی ساده و روان تشریح کرده‌است. با توجه به این‌که حدیث پس از قرآن مهم‌ترین منبعی است که می‌توان از طریق آن به مقاصد شریعت پی‌برد، این کتاب با بررسی حدیث از نظر دلالت، فقه‌الحدیث را بررسی کرده‌است. 

کتاب «الطریقه‌النقیه فی‌الشرح النهجه‌المرضیه» به قلم جلال‌الدین سیوطی نیز از جمله منابع تدریس در حوزه علمیه به شمار می‌رود. این کتاب توسط نقی منفرد ترجمه شده‌است.

کتاب‌های جلد ششم «تفسیر آموزشی» با شمارگان یکهزار نسخه، در 400 صفحه و به قیمت 150 هزار ریال، «فرهنگ‌ آفرینی قرآن» با شمارگان یکهزار نسخه، در 360 صفحه و به قیمت 140 هزار ریال،«تحلیلی بر اصول فلسفه و روش رئالیسم» با شمارگان یکهزار نسخه، در 208 صفحه و به قیمت 80 هزار ریال، «آموزه‌های اخلاقی و رفتاری امامان شیعه» با شمارگان یکهزار نسخه، در 716 صفحه و به قیمت 280 هزار ریال، «درسنامه علوم قرآنی» با شمارگان یکهزار نسخه، در 388 صفحه و به قیمت 150 هزار ریال، «اصول و قواعد فقه‌الحدیث»با شمارگان یکهزار نسخه، در 292 صفحه و به قیمت 111 هزار ریال و کتاب «الطریقه‌النقیه فی‌الشرح النهجه‌المرضیه» با شمارگان یکهزار نسخه، در 284 صفحه و به قیمت یکصدهزار ریال از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط