یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
راه‌اندازی 50 کتابخانه روستایی در استان لرستان

تیمور احمدوند، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان از راه‌اندازی 50 کتابخانه روستایی در این استان با همکاری انجمن خیران کتابخانه‌ساز خبر داد.-

احمدوند در گفت‌‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: احداث کتابخانه‌های روستایی در استان‌ها به دلیل محدودیت و کمبود اعتبار در حال رکود است. زمین این کتابخانه‌ها شهریور ماه سال گذشته تایید و تحویل گرفته شد و با تامین هزینه، این کتابخانه‌ها به مرور در این استان احداث می‌شود.

وی با بیان این‌که برای هر کتابخانه 50 میلیون اعتبار درنظر گرفته شده، اظهار کرد: این استان اکنون 56 کتابخانه دارد که 34 کتابخانه نهادی و 22 کتابخانه مشارکتی است.

«سفرنامه قندهار» در کتابخانه‌های استان
 احمدوند با اشاره به اهدای 150 جلد کتاب از اثر «سفر قندهار» حمید جهان بخت به کتابخانه‌های عمومی این استان گفت: 56 کتابخانه عمومی لرستان صاحب سه نسخه از این اثر خواهند شد. كتاب «سفرنامه قندهار» شرح سفري است كه در آن نويسنده به آداب و رسوم سرزمين قندهار مي‌پردازد. این نویسنده و پژوهشگر لرستانی کتاب های دیگری مانند «آیین ادبی نماز»، «نوار ادبیات لری لرستان»، «زندگی در شهر اتابکان»، «مشکلات زبان اردو »و «دیوان اشعار لری» تحریر کرده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان با توجه به تجربه نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: پیش از فعالیت در سمت مدیریت کتابخانه‌های عمومی این استان عضو هیات تحریره هفته نامه بامداد لرستان بودم و چندین اثر چاپی در حوزه کودک و نوجوان دارم و به همین دلیل با نویسندگان و اهالی کتاب پیش از ورود به این اداره هم در ارتباط بودم و به دلیل عضویت این شخصیت در انجمن ادبی این هفته‌نامه و ارتباط با مدیر مسوول آن با این نویسنده تعامل برقرار کردم.

احمدوند با بیان این‌که این نویسنده هفته گذشته با هدف دسترسی آسان به کتاب‌های خود در کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: اکنون 56 کتابخانه در این استان وجود دارد و برای هر کدام از این کتابخانه‌ها سه جلد از این کتاب ارسال می‌شود. 

اهدای 300 جلد کتاب کارشناس امور اجتماعی استانداری لرستان
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان با اشاره به اهدای 300 جلد کتاب از سوی فرهاد طهماسبی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری این استان گفت: این شخص معتقد بود کتاب‌هایش باید از قفس منزل وارد قفسه کتابخانه ها شود.

وی با بیان این‌که کتاب‌های اهدایی به همه کتابخانه‌های استان بر اساس اولویت ارسال می شود، عنوان کرد: این آثار بر اساس نیاز مراجعان به کتابخانه‌ها برای آن‌ها ارسال می‌شود. به عنوان مثال در این استان، کتابخانه بروجرد به رمان و کتابخانه‌های الشتر به آثار سیاسی را بیش از سایر آثار نیاز دارد. 

اداره کتابخانه شخصی علامه سید جعفر شهیدی به صورت مشارکتی
احمدوند با اشاره به اداره مشارکتی کتابخانه شخصی علامه سید جعفر شهیدی که متولی آن نوه این شخصیت؛ احسان شهیدی است، گفــت: این کتابخانه دو سال است به صورت مشارکتی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش اداره می‌شود.

وی با بیان این‌که علامه سیدجعفر شهیدی در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در شهرستان بروجرد متولد شد، گفــت: این استاد محقق، مترجم و نویسنده و دارای درجه اجتهاد و مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی، رییس موسسه دهخدا و استاد ممتاز دانشگاه تهران، از سرآمدان حوزه فرهنگی ایران که دارای مقامی شامخ در دو حوزه دین‌پژوهی و زبان‌شناسی بود که در سال  ۱۳۷۴ منزل مسکونی خود را برای استفاده کتابخانه‌ای در اختیار شهرداری نارمک شهرستان بروجرد قرار داد.

کتابخانه عمومی در نمایندگی قطعات ایساکو استان لرستان
احمدوند همچنین با اشاره به اهدای 50 جلد کتاب از سوی فرهاد داوود وندی که خبرنگار حوزه ورزشی استان لرستان است، عنوان کرد: این فرد با تحصیلات دیپلم در نمایندگی قطعات ایساکو استان مشغول به خدمت است و در دفتر کارش چندین قفسه کتاب دارد و تمام مکانیک‌های همکار این شخص عضو این کتابخانه هستند و از این کتاب ها استفاده می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط