جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
پیوند میان عاشورا و انقلاب در «اشک جمعه»

مونا اسکندری، نویسنده حوزه انقلاب اسلامی از اتمام نگارش کتابی با عنوان «اشک جمعه» خبر داد و گفت: در این اثر کوشیدم وقایع مربوط به عاشورا و انقلاب را به یکدیگر پیوند دهم تا جوانان، بهتر بتوانند با مفاهیم انقلاب ارتباط برقرار کنند.-

اسکندری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کتاب «اشک جمعه» به بیان واقعه 17 شهریور 1357 در قالب داستان و با بُن‌مایه عاطفی می‌پردازد.

وی با بیان این‌که این داستان می‌کوشد عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را به تصویر بکشد، گفت: شخصیت اصلی داستان، دختر جوانی است که به صورت کامل با انقلاب و وقایع مربوط به آن آشنا نیست اما ناخودآگاه درگیر بخشی از این وقایع می‌شود و پَس از آشنایی با برخی مبارزان انقلابی و اهداف انقلاب اسلامی، به این عرصه علاقه‌مند و به همراه خانواده‌اش وارد مباحث مربوط به انقلاب می‌شود. در نهایت نیز با فردی انقلابی ازدواج می‌کند.

نویسنده کتاب «اشک جمعه» اظهار کرد: مخاطبان با مطالعه این اثر، ضمن آشنایی با سختی‌هایی که مظلومان واقعه 17 شهریور 1357 متحمل شده‌اند، درس عاشورا را نیز با خود مرور می‌کنند.

اسکندری درباره اهداف نگارش این اثر گفت: معتقدم بسیاری از امتحان‌هایی را که یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا به نحو احسن پَس دادند، شهدا و رزمنده‌های انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز در عرصه‌های مختلف به آن امتحان‌ها لبیک گفتند و از آن‌ها سربلند بیرون آمدند.

وی همچنین از آغاز تالیف کتابی خبر داد که به بیان زندگینامه حاج حسن دباغ، همسر مرضیه حدیدچی(دباغ) می‌پردازد.

اسکندری توضیح داد: مرضیه حدیدچی(دباغ) مبارز انقلابی و از چهره‌های شناخته شده انقلاب اسلامی است که قبل از انقلاب اسلامی مبارزات بسیاری علیه رژیم پهلوی انجام داد. وی پس از انقلاب اسلامی نیز به عنوان فرمانده سپاه غرب کشور فعالیت کرد و با وجود عشق فراوان به همسر و فرزندانش، گام‌های بلند و خطرناکی در مسیر تحقق اندیشه‌های امام خمینی (ره) برداشت.

این نویسنده افزود: به نظرم این اثر در نوع خود منحصر به فرد است؛ چرا که اغلب کتاب‌های این حوزه از زبان بانوان رزمندگان و شهدا ارایه می‌شوند اما این نخستین اثری است که راوی آن، مردی است که با وجود توقع داشتن از همسرش برای انجام وظایف مرتبط با زندگی شخصی، با از خودگذشتگی و فداکاری حاضر به حضور پُررنگ همسرش در نبرد با دشمن شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط