چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
«دوشنبه‌ای كه می‌آید» به چاپ چهارم می‌رسد

«دوشنبه‌ای که می‌آید» عنوان اثری است که زندگینامه داستانی شهید محراب آیت‌الله دستغیب را دربردارد. این اثر به‌زودی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ چهارم می‌رسد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «دوشنبه‌ای كه می‌آید» روایتی زیبا و تاثیرگذار از مجاورت یك عضو سازمانی كمونیستی با شهید آیت‌الله عبدالحسین دستغیب در زندان ساواك است. 

كمونیستی كه پیش از این برای موافقت سازمانش با سفر او به آلمان شرقی یا روسیه، اوراقی را درباره آیت‏‌الله دستغیب جمع‏‌آوری و پروژهش‌سازی كرده است. 

ساواك از او می‌خواهد كه برای رهایی‌اش از زندان، هر چه درباره این پرونده می‌داند، در اختیار آن‌ها قرار دهد؛ معامله‌ای پرسود به قیمت آزادی. او در همنشینی با شهید دستغیب در زندان و در سفری دور و دراز با عالم درون، همه آن‌چه را در آن پرونده‌ها ارایه شده بود، با خود مرور می‌كند. 

شیوه روایتی این کتاب به‌گونه‌ای است كه نویسنده را از تعریف قصه‌اش در یك محور خطی بازمی‌دارد و قصه را میان دو محور خود یعنی زندگی آیت‏‌الله دستغیب و قصه ترس‌ها، تردید‌ها و تحولات درونی مرد كمونیست، به حركت وامی‌دارد. 

داستان «دوشنبه‌ای كه می‌آید» به جریان انقلاب اسلامی و آزادی زندانی‌ها كشیده می‌شود. آقاشریف، زندانی كمونیست كه در آن روزهای زندان، چیزی جز پشیمانی نسبت به گذشته‌اش در وجود خود نمی‌بیند، پس از آزادی تصمیم می‏گیرد برای دیدار آیت‌الله به شیراز برود. 

در قسمتی از داستان این‌گونه آمده است: «از هنگامی كه شریف در این محله كوچك از شهر شیراز ساكن شده بود، اغلب از خانه‌اش بیرون نمی‌آمد. مگر در موارد جزیی و ضروری كه لازم بود گاهی از تنهایی‌اش خارج شود و تا سرِ كوچه برود، از مغازه خرت و پرت بخرد و دوباره برگردد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط