چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
پتر کورسک نویسنده آلمانی درگذشت

پتر کورسک نویسنده شناخته شده آلمانی که برای آثار گوناگون با جوایز ادبی بسیاری مورد تجلیل قرار گرفته بود، در 70 سالگی چشم از جهان فروبست./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، طبق اعلام کارل دیتریخ ولف ناشر کتاب‌های این نویسنده، کورسک دوشنبه 25 نوامبر (4 آذر) پس از چند بار سکته مغزی دار فانی را وداع گفت. او که آثار موفقی همچون «اکتبر و کسانی که خود ما هستیم» و «محله راه آهن من» را در کارنامه ادبی خود دارد، تا همین اواخر مشغول نگارش رمان مفصلی با عنوان «قرن پیر» بود که قرار بود در 12 جلد انتشار یابد ولی تنها پنج جلد از آن در زمان حیاتش منتشر شد و آخرین آن با عنوان «شب عید» در سال 2011 به زیر چاپ رفت.

پتر کورسک 10 ژوئن 1943 در بومن متولد شده بود. او اندکی پس از جنگ دوم جهانی به‌همراه خانواده اش به اشتاوفنبرگ در گیسن رفت و دوران کودکی و نوجوانی اش را همانجا سپری کرد. وی سال 1977 به فرانکفورت رفت و دو سال بعد نخستین رمان خود را با عنوان «درخت فندق جلو مغازه‌ای که تو از آن نان می خری»  منتشر کرد. او سپس به کار نویسندگی ادامه داد و از جمله آثاری همچون «کتاب سیاه»، «کسی نمی‌میرد»، «قبل از اخبار شب» ، «روی یخ»، «به عنوان میهمان» و «شب عید» را به کارنامه ادبی اش افزود.

اما از میان جوایز ادبی بسیاری که به وی اهدا شده می توان جوایز آلفرد دوبلین 1991، یوزف برایتباخ 1994، جایزه بزرگ ادبی آکادمی هنرهای زیبای بایرن 1999، هانس اریش نوساک 2000، کراینخ اشتاینر 2004، گئورگ کریستوف لیشتن برگ و گریملزهاوزن 2011 را برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها