سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
نمایش فیلم اقتباسی «من ایگِ دروازه بان هستم» در جشنواره زولوتورن

فیلم اقتباسی «من ایگِ دروازه بان هستم» برای نخستین بار در چهل و نهمین جشنواره فیلم زولوتورن سوییس به روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری سوییس، جشنواره فیلم زولوتورن 23 ژانویه 2014 (3 بهمن) با حضور آلن برزت عضو بوندسرات افتتاح می‌شود و روز بعد یعنی 24 ژانویه (4 بهمن) فیلم سینمایی «من ایگ دروازه بان هستم» که بر مبنای اثری با همین نام به قلم پدرو لنتس ساخته شده با حضور کارگردان و بازیگران آن به نمایش درمی‌آید.

رمان «ایگ دروازه بان هستم» که نخستین رمان نویسنده است و از زبان راوي اول شخص روايت مي‌شود، داستان معتادی از دهکده‌ای در میتل‌لند را روایت می‌کند که پس از مدتی که در زندان به سر می‌برد تلاش می‌کند تا در زندگی روزانه خود به موقعیتی برای رسیدن به اهدافش دست یابد و از این رو موفق به یافتن یک موقعیت شغلی می‌شود و بعد به اسپانیا سفر می‌کند. این کتاب با ماجراهايش به بررسي زندگی در دهه 80 میلادی قرن بيستم مي‌پردازد. در نقش اول این فیلم که نامزد دریافت جایزه تماشاگران نیز هست، مارکوس زیگنر به ایفای نقش پرداخته و سابینه بوس آن را کارگردانی کرده است.

پدرو لنتس متولد 8 مارس 1965 در لانگنتهال است و در برن زندگی می‌کند. وی که با نشریات متعددی همكاري دارد، از سال 2001 به طور کامل خود را وقف نویسندگی کرده و جوایز ادبی متعددی را نیز از آن خود کرده است. مجموعه شعر «دنیا یک دستمال است»، «لحظه‌ای با انسان»، «تارزان در سوییس» و «یک فرهنگنامه کوچک برای ادبیات محلی» از جمله آثار وی است.

در مراسم افتتاحیه این فستیوال فیلم سینمایی «اکته گرونینگر – داستان یک مرزنورد» اثر آلن گشپونر به نمایش درخواهد آمد. همچنین ایزابله شاسوت مدیر جدید اداره فرهنگ سوییس با شرکت در این جشنواره برای نخستین بار در میان عموم مردم حضور پیدا می‌کند.

این جشنواره تا 30 ژانویه (10 بهمن) ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها