چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
ترجمه جدید «خدمتکار و پروفسور» منتشر شد

ترجمه جدیدی از رمان «خدمتکار و پروفسور» اثر یوکو اُگاوا منتشر شد. این رمان داستان عشق ورزیدن شخصیت اصلی داستان به اعداد و علم ریاضی است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نسخه اصلی رمان «خدمتکار و پروفسور» اثر یوکو اُگاوا نخستین بار در سال 2003 منتشر شد و مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.
 
داستان این کتاب حول محور ماجراهای زندگی ریاضیدانی می‌چرخد که در داستان «پروفسور» خوانده می‌شود. او در سال 1975 دچار حادثه‌ای می‌شود و حافظه‌اش آسیب می‌بیند تا جایی که بیش از 80 دقیقه به او یاری نمی‌‌دهد. 

«خدمتکار و پروفسور» داستان عشق ورزیدن ریاضیدان به اعداد است و در خلال همین گفت‌وگوی پروفسور با اعداد، بخشی از زندگی در کشور ژاپن مدرن هم به مخاطب نشان داده می‌شود.

در بخشی از متن پشت جلد این کتاب آمده‌است: «خدمتکار و پروفسور داستان زندگی غیر معمول یک پروفسور ریاضی نخبه است از دریچه نگاه خدمتکاری جوان. پروفسور بر اثر حادثه‌ای با حافظه‌ای زندگی می‌کند که صرفا 80 دقیقه دوام می‌آورد. همچنان که خدمتکار جوان و پروفسور هر روز از نو به یکدیگر معرفی می‌شوند، رابطه‌ای عجیب و زیبا میانشان شکل می‌گیرد. پروفسور اگر چه قادر نیست کیفیت روزهای خود و نوع رابطه‌ای با خدمتکار و پسر ده ساله وی، رادیکال، را به یاد بیاورد اما رابطه میان ساده‌ترین مقادیر عددی را به سادگی کشف می‌کند. خدمتکار و پروفسور داستانی خارق‌العاده است از زیستن در زمان حال...»

نظرزاده این کتاب را از روی ترجمه انگلیسی آن به فارسی برگردانده‌است.

«خدمتکار و پروفسور» یوکو اُگاوا با ترجمه شقایق نظرزاده در 183 صفحه، با شمارگان 600 نسخه و به قیمت 12 هزار تومان از سوی کتاب نشر نیکا منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط