جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
انتشار حقوق اقلیت‌های دینی در فقه شیعه و قوانین ایران

مولف کتاب «حقوق اقلیت‌های دینی در فقه شیعه و قوانین ایران» از چاپ این اثر به دو زبان فارسی و انگلیسی در آینده خبر داد.-

سعید عدالت‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این اثر پایان‌نامه دکترای من است که پنج سال پیش آن را تمام کردم اما طی این مدت مطالب بیشتری به آن اضافه شده است.

وی درباره موضوع این کتاب گفت:‌ در فقه شیعه و اهل سنت برای غیرمسلمانان وظایفی مقرر شده است که گاهی از این وظایف با عنوان حقوق تعبیر می‌شود.

عدالت‌نژاد ادامه داد: در این اثر، تفسیر این وظایف یا به عبارت دیگر، حقوق در علم فقه بیان شده و در فصل نخست کتاب با اتکا بر فقه شیعه شرح داده شده است.

به گفته این نویسنده دینی، سوال اصلی کتاب این است که «آیا پیداش دوران مدرن پس از انقلاب مشروطه موجب تغییر در نگرش به حقوق اقلیت‌ها شده است و وظایف در دوره جدید به صورت حقوق در آمده‌اند؟»

وی با بیان این‌که در این اثر قوانین ایران در این باره طی دو فصل آورده شده‌اند، اضافه کرد: در یک فصل قانون اساسی دوره پهلوی(سال 1285) و در فصل دیگری قانون اساسی سال 1358 گنجانده شده‌اند.

عدالت‌نژاد یادآور شد: نگارش این کتاب تا یک سال دیگر به پایان می‌رسد.

از این نویسنده به تازگی کتاب «آفرینش در قرآن؛ بررسی هرمنوتیکی تفاسیر قدیم و جدید» با شمارگان دو هزار نسخه، در 212 صفحه و به بهای 120 هزار ریال از سوی نشر نگاه معاصر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط