سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
خاطرات آیت‌الله عبدالله محمدی منتشر شد

موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی درچهارمین روز از بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، چهارمین اثر خود با عنوان «خاطرات آیت‌الله عبدالله محمدی» تدوین محمدرضا احمدی را منتشر کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب«خاطرات آیت‌الله عبدالله محمدی» متن مصاحبه‌هاي مرکز اسناد انقلاب اسلامی قم با وی است که پس از ضبط، پياده‌سازي، بازنويسي و تدوين اکنون در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

آیت‌الله عبدالله محمدی پس از معرفي خود در فصل نخست، به سال‌هاي حضورش در نجف اشرف اشاره مي‌کند. اين سال‌ها مصادف با تبعيد امام خمینی (ره) به نجف اشرف بوده است. او از استقبال از امام خمینی (ره) در نجف، روزهاي آغازين حضور امام خمینی (ره) و نحوه‌ شروع به تدريس امام خمینی (ره) مي‌گويد. 

مطالب فصل سوم کتاب به اوج‌گيري نهضت امام خمینی (ره) مي‌پردازد. راوي در فصل چهارم، از خاطرات دستگيري و زندان خود و پسرش عباس محمدي ياد مي‌کند. 

در فصل پنجم، وقايع پس از پيروزي انقلاب به‌ويژه در خرمشهر و اوضاع حساس آن مورد کاوش قرار مي‌گيرد. جريان خلق عرب، اقدام‌های دریادار مدني و آقاي شبير خاقاني از جمله مباحثي است که در اين قسمت مورد بحث قرار مي‌گيرد. 

مطالب فصل ششم به دفاع مقدس و شرايط خرمشهر از ابتداي جنگ تا سقوط و سپس آزادسازي آن اختصاص دارد. راوي در فصل پاياني از حضورش در ايلام به عنوان امام جمعه و شرايط اين شهر در روزهاي جنگ و پس از آن سخن مي‌گويد.

کتاب «خاطرات آیت‌الله عبدالله محمدی» اثر محمدرضا احمدی با شمارگان هزار و 500 نسخه، 288 صفحه و به بهای 90 هزار ریال راهی بازار نشر شده است.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبانماه تا 2 آذرماه 92 در سراسر کشور در حال برگزاری‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط