شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
آشنایی با انبیاء از دیدگاه امام خمینی(ره) در بازار کتاب دینی

کتاب «آشنایی با انبیاء از دیدگاه امام خمینی(ره)» را مصطفی قلی‌زاده علیار نوشته است. این اثر می‌کوشد نظر امام خمینی(ره) را مبنی بر اعتقاد به اصل نبوت که یکی از شروط مسلمانی است، تبیین کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در پنج فصل حقیقت نبوت، بعثت انبیا(ع)، ویژگی پیامبران(ع)، سیره اجتماعی پیامبران(ع) و اهداف پیامبران(ع) نوشته شده است.

مخاطبان کتاب آشنایی با انبیاء از دیدگاه امام خمینی(ره) با مضامینی مانند بعثت انبیا(ع)، ختم نبوت، حقیقت وحی، طبیب جان‌ها، منکران وحی، عصمت، قرآن معجزه جاودان، علم انبیاء، نشر توحید، اصلاح جامعه، قانون‌گذاری، هدایت به سوی کمال و جنگ و صلح پیامبران(ع) آشنا می‌شوند.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «امام خمینی(ره) نه تنها بعثت انبیا(ع) را برای تکامل بشر لازم و ضروری می‌داند، بلکه آن را موجب به کمال رسیدن نظام هستی و حتی مایه زیباتر شدن آفرینش معرفی می‌کند. چرا که پیامبران(ع) با آوردن تعلیمات الهی به بشر، زمینه رشد اخلاق و گسترش احکام دینی در میان مردم را فراهم کرده، انسان‌ها را به تکامل معنوی، اجتماعی، خانوادگی، علمی و ایمانی رسانده‌اند و راه و چاه را نشان داده، بشر را به راه سعادت دنیا و آخرت رهنمون شده‌اند و راه بهره‌مندی از نعمت‌های طبیعی و روش آباد کردن طبیعت و استفاده بهینه از آن را به بشریت تعلیم داده‌اند.»

نخستین چاپ کتاب آشنایی با انبیاء از دیدگاه امام خمینی(ره) با شمارگان یک هزار نسخه، در 93 صفحه و به بهای 45 هزار ريال به تازگی از سوی موسسه چاپ و نشر عروج راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط