سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
بررسی صادر نخستین از منظر امام خمینی(ره) و عرفا

کتاب «صادر نخستین از منظر امام خمینی(ره) و عرفا» نوشته مرضیه رمضانی به همت انتشارات عروج، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به بازار آمده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب صادر نخستین در چهار بخش اصلی با عناوین کلیات، صادر نخست در هستی‌شناسی فلسفی، صادر نخست در هستی‌شناسی عرفانی و جمع‌بندی فیلسوفان عارف، مخاطبان را با موضوعات مطرح شده در این کتاب آشنا می‌کند.

بخش نخست کتاب به معرفی و طرح مساله کتاب پرداخته است. همچنین در این بخش مباحثی مانند حیات علمی امام خمینی، موقعیت فلسفه در عصر امام خمینی(ره)، فلسفه از دیدگاه امام و اهمیت فلسفه صدرایی در نگاه ایشان بیان شده است.

در بخش دوم، تبیین مساله صادر نخست در هستی‌شناسی فلسفی بررسی می‌شود و برای این کار به درستی و با دقت به دو مساله بنیادی آن، یعنی وحدت و کثرت و علت و معلول پرداخته شده است. 

مخاطبان در بخش سوم این اثر با عنوان «صادر نخست در هستی‌شناسی عرفانی» با مطالبی مانند مظاهر وجود، مقام واحدیت و احدیت، فیض اقدس و فیض مقدس، تبیین وحدت وجود از دیدگاه فلاسفه، عرفا و امام خمینی(س) آشنا می‌شوند.

بخش پایانی کتاب نیز به جمع‌بندی فیلسوفان عارف و نظریه جمع در نگاه صدرالمتالهین و جناب صدرالدین قونوی و نقد امام(ره) بر قونوی و نیز به ارزیابی نظریه جمع اختصاص دارد. 

کتاب «صادر نخستین از منظر امام خمینی(ره) و عرفا» با شمارگان یک هزار نسخه، در 228 صفحه به بهای 95 هزار ريال از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط