جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
انتشار 3 عنوان کتاب از سوی موسسه روایت فتح

مدیر کارگروه دفاع مقدس موسسه روایت فتح از انتشار سه عنوان کتاب تا پیش از پایان سال خبر داد و گفت: «یادگاران شهید غلامرضا رضایی»، «مادر شهیدان آقاجانلو» و «خرمشهر» عناوین این کتاب‌هاست./

یحیی نیازی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کتاب «یادگاران شهید غلامرضا رضایی» یکصد خاطره کوتاه از زندگی شهید رضایی از زبان دوستان، همرزمان و خانواده وی را در خود جای داده‌است.

وی توضیح داد: زندگی غلامرضا رضایی به دلیل این‌که بعد از پایان جنگ در اثر عوارض ناشی از جنگ به شهادت رسید، قابل توجه بود. همچنین وی علاوه بر رزمنده‌بودن، استاد دانشگاه نیز بود. همین امر باعث شد تا برخی ویژگی‌های زندگی وی برای مخاطبان درس‌آموز و جذاب باشد. بنابراین، انتشار این اثر را در دستور کار قرار دادیم.

مدیر کارگروه دفاع مقدس موسسه روایت فتح با بیان این‌که عملکرد غلامرضا رضایی در دوران حیاتش به‌گونه‌ای بود که با ویژگی‌ها و عملکرد نسل جوان مطابقت داشت، گفت: در عصر کنونی با نسلی روبه‌رو هستیم که بسیار پُرمشغله، کم‌حوصله و پرسشگرند. بنابراین، کوشیدیم زندگی غلامرضا رضایی را با کوتاه‌گویی به تصویر بکشیم تا نسل جوان بتواند با این‌گونه کتاب‌ها ارتباط برقرار کند و نسبت به مطالعه آن‌ها رغبت نشان دهد.

نیازی ادامه داد: اگر می‌خواستیم به همه ابعاد زندگی شهید غلامرضا رضایی بپردازیم، شاید یک کتاب چندصد صفحه‌ای می‌شد. اما به دلیل لزوم پاسخ سریع به پرسش‌های فراوانی که در اذهان نسل جوان وجود دارد، همچنین به دلیل کم‌حوصله بودن این نسل، به ارایه یکصد خاطره در حجم اندک بسنده کردیم.

وی درباره کتاب «مادر شهیدان آقاجانلو» گفت: این اثر جزو مجموعه کتاب‌های مادران موسسه روایت فتح به شمار می‌آید. انتخاب مادر شهیدان آقاجانلو برای نگارش کتاب از سوی موسسه روایت فتح دلایلی داشت که از آن میان می‌توان به وجود فراز و فرودهای فراوان و قابل توجه در زندگی شهیدان آقاجانلو و مادر آن‌ها اشاره کرد. این شهدا در یک خانواده مذهبی و سنتی بزرگ شده بودند و به‌تدریج وارد جنگ و وقایع مربوط به دوران دفاع مقدس می‌شوند.

مدیر کارگروه دفاع مقدس موسسه روایت فتح با بیان این‌که بانوان، مخاطبان اصلی این اثرند، اظهار کرد: در این کتاب به حالات و ویژگی‌های مادری اشاره شده که توانسته است از فرزندانش بگذرد و آن‌ها را راهی جنگ کند. چگونگی کنارآمدن مادر شهیدان با این ماجرا و اعتقادات وی از دیگر موضوع‌های مورد بحث در این اثر به شمار می‌آیند.

نیازی با اشاره به کتاب «خرمشهر» عنوان کرد: این اثر که از جمله کتاب‌های روایت نزدیک موسسه روایت فتح محسوب می‌شود، خاطرات دو افسر ارتش با نام‌های عبدالله صالحی و محمدرضا ابراهیم‌دُخت را دربردارد. این خاطرات به سال‌های نخست جنگ و مقابله نیروهای مردمی و ارتش در برابر دشمن مربوط می‌شوند.

وی بیان کرد: این دو افسر در طول جنگ با فراز و فرودهای پُرهیجان بسیاری مواجه بودند که کتاب «خرمشهر» با نثری روان و ساده به آن‌ها می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط