یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
افتتاح سه ایستگاه مطالعه در ارومیه و مهاباد آذربایجان غربی

همزمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب یک ایستگاه مطالعه در شهرستان ارومیه و دو ایستگاه دیگر در مهاباد افتتاح خواهد شد./

سجاد براتی، کارشناس ایستگاه مطالعه استان آذربایجان‌غربی  در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب  اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب یک ایستگاه مطالعه در کانون بسیج شهرستان ارومیه و دو ایستگاه دیگر در ترمینال و بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان مهاباد افتتاح خواهد شد. 

وی با بیان این‌که اکنون 14 ایستگاه مطالعه در استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شده‌است، عنوان کرد: از این تعداد، 10 ایستگاه در شهرستان ارومیه، دو ایستگاه در شهرستان خوی و دو ایستگاه دیگر در بوکان قرار دارد. 

کارشناس ایستگاه مطالعه استان آذربایجان غربی درباره ایستگاه‌هایی که در سطح شهرستان‌های این استان راه‌اندازی شده، اظهار کرد: دو ایستگاه مطالعه در ترمینال و بیمارستان شهید قلی‌پور شهرستان بوکان راه‌اندازی شده و دو ایستگاه دیگر در یکی از بیمارستان‌ها و همچنین ترمینال شهرستان خوی استقرار یافته‌است. 

براتی درباره مکان ایستگاه‌های دیگر مستقر در شهرستان ارومیه عنوان کرد: 10 ایستگاه مطالعه در بیمارستان امام خمینی(ره)، امام رضا(ع)،سید ‌الشهدا و عارفیان، کلينیک فاطمیه، ترمینال، اداره پست، بانک کشاورزی شعبه مرکزی و فرودگاه آذربایجان‌غربی و همچنین ساختمان مرکزی شهرستان ارومیه قرار گرفته‌است.

وی درباره توزیع کتاب‌های فاز چهارم ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان اظهار کرد: از ابتدای اجرای فاز نخست این طرح ملی تا فاز سوم 230 هزار جلد کتاب برای توزیع در سطح ایستگاه‌های مطالعه برای این استان ارسال شده که تعداد این آثار برای فاز چهارم 62 هزار جلد و در فاز یکم تا سوم 170 هزار جلد است. 

براتی درباره پرواز کتاب ایستگاه‌های مطالعه از ابتدای اجرای این طرح تاپایان فاز سوم عنوان کرد: از مجموعه سمهیه 170 هزار جلدی کتاب‌های ارسالی فاز یکم تا سوم، 83 هزار جلد کتاب در قفسه‌ها گذاشته شد که 48 هزار نسخه آن امانت رفتند و فقط 34 هزار جلد از این آثار برگشت داده شدند. 

وی درباره استقبال از ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان آذربایجان غربی گفت: این ایستگاه‌ها در سطح بیمارستان‌ها، ترمینال‌ها و راه‌آهن با استقبال بیشتری روبه‌رو شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط