شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
ورود «پرنسس پابرهنه» برای چهارمین بار در بازار نشر

مجموعه داستان «پرنسس پابرهنه و داستان‌های دیگر» اثر اریک امانوئل اشمیت، نویسنده و نمایشنامه‌نویس فرانسوی با ترجمه سعیده بوغیری برای چهارمین بار چاپ شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  مجموعه داستان «پرنسس پابرهنه» یکی از آخرین کتاب‌هایی است که اریک امانوئل اشمیت نوشته است. وی این مجموعه داستان را در سال 2006 میلادی و با نام اصلی «Odette Toulemonde et autres histoires» منتشر کرد.

چاپ نخست این کتاب در سال 1389 منتشر شده بود. یک روز زیبای بارانی، غریبه، تقلبی، زیباترین کتاب دنیا، وندا وینی پج، پرنسس پابرهنه و همه چیز برای خوشبخت بودن نام داستان‌های این کتاب هستند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «آیا زن هنوز آن‌جا زندگی می‌کرد؟ مرد چطور می‌بایست او را پیدا می‌کرد. او حتا نام زن را نمی‌دانست. گفته بود: «منو دوناتلا صدا بزنین.» مرد فورا باور کرده بود این نام زن است. چندین سال بعد در حالی‌که این جمله را در ذهن خود تجزیه و تحلیل می‌کرد، متوجه شده بود که این یک نام مستعار بوده. چرا این ماجرا توجه مرد را به این نکته جلب کرده بود؟ چرا پانزده سال بعد، مرد هنوز به آن فکر می‌کرد، حال آن‌که در این سال‌ها با ده‌ها زن دیگر آشنا شده بود؟ شاید برای این‌که دوناتلا خود را اسرارآمیز نشان داده و به همان صورت نیز باقی مانده بود. زن‌ها به این خاطر مورد پسند ما واقع می‌شوند که مانند نگینِ یک معما باشند و به‌محضِ این‌که گره این معما اندکی شل شود، جایگاه خود را در نظر ما از دست می‌دهند...» 

امانوئل اشمیت، 28 مارس 0960 در حومه شهر لیون فرانسه متولد شد. وی از بچگی، شیفته موسیقی بود و در 9 سالگی پیانو یاد گرفت. اشميت در ابتدا می‌خواست موسیقیدان شود، اما استادانش او را منصرف کردند، زیرا اعتقاد داشتند استعداد او در نویسندگی بیشتر است.

اشمیت، نخستین کتابش را در 11 سالگی و نمایشنامه نخست خود را در 13 سالگی نوشت. وی پس از دوران مدرسه وارد دانشسرای عالی شد و در سال 1983 میلادی مدرک دبیری فلسفه گرفت. در سال 1986 از تز دکترایش دفاع کرد و از آن پس، چندین سال به تدریس فلسفه پرداخت.

این نویسنده در سال1991، با نخستین نمایشنامه منتشر‌شده‌اش، با نام «شب والونی» به شهرت رسید. منتقدان از نمایشنامه دومش، «ملاقات کننده» استقبال کردند. محور اصلی این نمایشنامه، گفت‌و‌گویی  بین فروید (روان‌شناس اتریشی) و خدا است.

بسیاری از آثار وی به فارسی ترجمه شده‌اند که «10 فرزند هرگز نداشته خانم مینگ»، «فردریک یا تاتر بولوار»، «سومویی که نمی‌توانست گنده شود»، «دو مرد از بروکسل»، «اولیس از بغداد» و «زمانی که یک اثر هنری بودم» از آن جمله‌اند.

مجموعه «پرنسس پابرهنه و داستان‌های دیگر» در 152 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای هفت هزار و 500 تومان از سوی نشر افراز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط