سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
هنر مهم‌ترین ابزار برای مقابله با ناتوی فرهنگی است

فراخوان چهارمین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌نویسی « قلم سبز» از سوی حوزه هنری استان کردستان منتشر شد. امین مرادی، رییس این حوزه هنری شناسایی، حمایت و تشویق نویسندگان منطقه غرب کشور را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: به یقین هنر مهم‌ترین ابزار برای مقابله با ناتوی فرهنگی است.-

مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: چهارمین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌نویسی «قلم سبز» با هدف تولید متون نمایشی متناسب با باورها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی در بیست‌و‌هفتم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشنامه‌ها باید با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده، جوان و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی نگارش یابند.

رییس حوزه هنری استان کردستان با بیان این‌که علاقه‌مندان تا 25 آذر ماه مهلت دارند نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند، افزود: آثار برگزیده این دوره از جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌نویسی « قلم سبز» در قالب کتاب منتشر خواهند شد.

مرادی با بیان این‌که پرداختن به موضوع‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از  رسالت‌های مهم حوزه هنری استان کردستان به شمار می‌آید، گفت: مقام معظم رهبری حدود 10 سال است که بحث ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی را مطرح کرده‌اند که باید نقشه راه مسوولان قرار بگیرد و دست‌اندرکاران، توجه کردن و پرداختن به این مباحث را در دستور کار خود قرار دهند. حوزه هنری استان کردستان نیز در این راستا و با هدف مقابله با جنگ نرم سعی در برگزاری جشنواره‌های متعدد دارد تا هم نویسندگان و هنرمندان حوزه مقاومت و پایداری شناسایی و هم آثار ارزشی در این حوزه‌ها تولید شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط