یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۴
«زنگبار یا دلیل آخر» آندرش با ترجمه سروش حبیبی می‌آید

«زنگبار یا دلیل آخر» رمانی از آلفرد آندرش، نویسنده آلمانی در ایران منتشر می‌شود. سروش حبیبی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این رمان برای اولین بار ۱۵ سال پیش توسط سعید فیروز آبادی به فارسی ترجمه و توسط سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد اما نسخه‌های این ترجمه هم‌اکنون در بازار کتاب ایران نایاب است.

ترجمه حبیبی از «زنگبار یا دلیل آخر» در حال حاضر به پایان رسیده و این کتاب پس طی مراحل انتشار توسط نشر ققنوس به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود.

آلفرد آندرش، نویسنده، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار آلمانی، از اعضای جنبش نسل ۴۷ ادبیات آلمان و از پایه‌گذاران ادبیات نوین این کشور در ۴ فوریه ۱۹۱۴ در شهر مونیخ متولد شد. وی در سال ۱۹۳۰ به عنوان دستیار یک کتاب‌فروش به کار پرداخت و روزنامه‌نگاری را آغاز کرد.

آندرش در سالهای آغازین دهه ۳۰، به جنبش کمونیسم پیوست و به عنوان رهبر جوانان این جنبش فعالیت کرد که در نتیجه آن به مدت ۶ ماه زندانی شد.

وی با قدرت گرفتن رژیم نازی به رهبری هیتلر در آلمان، برای همیشه جنبش کمونیست را ترک کرد. از این زمان فعالیت سیاسی او رنگ و بوی دیگری گرفت. او علیرغم خفقان حاکم در آلمان، به مخالفت با حزب نازی پرداخت. آندرش حاضر به ترک آلمان نشد و به اشکال مختلف به فعالیت‌های خود در قالب نویسندگی و روزنامه‌نگاری ادامه داد.

نظام حاکم در آلمان، آندرش را از روزنامه‌نگاری منع کرد، او را از انتشار آثارش بازداشت و پس مدتی او را دستگیر و به اردوگاه کار اجباری فرستاد؛ اما این نویسنده در اسارت نیز اقدام به انتشار نشریه کرد و به مبارزه با رژیم نازی ادامه داد.

پس از سقوط هیتلر در سال ۱۹۴۵، انتشار آثار آندرش ممکن شد. کتاب‌های او یکی پس از دیگری منتشر  و وی به زودی به یکی از پایه‌گذاران ادبیات مدرن آلمان تبدیل شد.

کتاب «زنگبار یا دلیل آخر» از این نویسنده در سال ۱۹۵۷ میلادی با عنوان اصلی «Sansibar oder der letzte Grund»،‌ منتشر شده است.

آندرش در ۲۱ فوریه سال ۱۹۸۰ میلادی و در سن ۶۶ سالگی، در شهر تیکینوی سوئيس دیده از جهان فروبست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط