سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
بررسی «ساختار اتم و پیوندهای شیمیایی» در قالب کتاب

کتاب «ساختار اتم و پیوندهای شیمیایی» تالیف مهین جبل‌عاملی و محبوبه صادقی، از مجموعه منابع آموزشی برای مرحله نخست المپیادهای علمی شیمی، به همت انتشارات فاطمی منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ساختار اتم و پیوندهای شیمیایی» ثمره کوشش‌های علمی صاحبان اثر است که براساس نیازهای درسی دانشجویان و علاقه‌مندان، سرفصل‌های آن تدوین و پس از داوری علمی به چاپ رسیده‌است. 

کتاب حاضر در چهار فصل به بیان ساختار اتم، جدول تناوبی عنصرها، ترکیب‌های یونی و ترکیب‌های کووالانسی پرداخته‌است. 

در هر یک از فصل‌های کتاب، تعدادی مثال حل شده و تعدادی تمرین برای سنجش میزان فراگیری مطالب، گنجانده شده‌است. در پایان هر فصل نیز متناسب با محتوای فصل، تعدادی سوال از جمله نمونه‌هایی از سوالات مراحل مختلف آزمون‌های المپیاد شیمی کشور آمده‌است. پاسخ این سوالات و حل تشریحی گزیده‌‌ای از آن‌ها، در پایان کتاب درج شده‌است. 

از جمله مهمترین موضوعاتی که در فصل‌های این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند، می‌‌توان به جفت‌الکترون‌های پیوندی و ناپیوندی، الکترونگاتیوی و قطبیت پیوند، شکل‌های مولکولی با سه قلمرو الکترونی (آرایش سه‌ضلعی مسطح)، مشاهده‌هایی که به مدل هسته‌ای اتم منجر شد، نخستین تلاش‌ها برای طبقه‌بندی عنصرها و خواص تناوبی آب تبلور اشاره کرد. 

چاپ دوم کتاب «ساختار اتم و پیوندهای شیمیایی» با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه در 214 صفحه، به قیمت 9 هزار تومان به همت انتشارات فاطمی منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها