چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کتاب «ژنتیک کلاسیک» به چاپ رسید

کتاب «ژنتیک کلاسیک» نوشته رضا شاه‌نظر‌نژاد خالصی، از مجموعه کتاب‌های منابع آموزشی مرحله اول المپیادهای علمی زیست‌شناسی، به همت انتشارات فاطمی منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه‌ منابع آموزشی برای مرحله‌ اول المپیاد‌های علمی شامل بیش از 40 عنوان کتاب درسی و کتاب تمرین و مسایل است که براساس برنامه‌های درسی المپیاد‌های داخلی کشور در رشته‌های ریاضی، کامپیوتر، فیزیک، نجوم، شیمی، زیست‌شناسی و ادبیات فارسی طراحی شده است. 

این مجموعه را جمعی از مولفان باتجربه که در تدریس کلاس‌های المپیاد سابقه‌ ممتد دارند و استادانی که تجربه‌ سرپرستی تیم‌های المپیاد جهانی را بر عهده داشته‌اند، تالیف و ویرایش کرده‌اند. 

کتاب «ژنتیک کلاسیک» در پنج فصل به مباحثی چون زیربنای وراثت، الگوهای وراثت یک ژن، الگوهای وراثت چند ژن، ژنتیک جمعیت و الگوهای خاص وراثت پرداخته است. 

این مجموعه می‌تواند به‌عنوان یک منبع درسی قابل اعتماد در تمامی مدارس کشور که دانش‌آموزان را برای رقابت در مسابقه‌های علمی کشور آماده می‌کنند، مورد استفاده قرار گیرد. از طرف دیگر، روش نگارش کتاب‌ها و وجود مثال‌های حل شده‌ فراوان این امکان را نیز فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان علاقه‌مند در تمام نقاط کشور، بتوانند حتی بدون نیاز به معلم، با مطالعه‌ آن‌ها خود را برای رقابت در المپیاد‌های علمی آماده کنند.
 
کتاب «ژنتیک کلاسیک» با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه در 184 صفحه، به بهای 9 هزار تومان از سوی انتشارات فاطمی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها