یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
مسابقه کتابخوانی «حجة‌الوداع» برگزار می‌شود

مسوول بخش علمی نشر دلیل ما از برگزاری مسابقه کتابخوانی «حجة‌الوداع» با همکاری مجمع حسینیه و خیریه سیدة‌النساء(ع) خبر داد و گفت: زمان شرکت در این مسابقه از امروز با به پایان رسیدن عرضه کتاب حجة‌الوداع در بازار نشر آغاز شد./

فرید مسعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتاب «حجة‌الوداع» را محمدباقر انصاری به رشته تحریر درآورده است و بخش پایانی آن به 110 سوال، پاسخنامه سوالات مسابقه و نحوه شرکت در آن اختصاص دارد.

وی ادامه داد: این مسابقه از امروز به مدت شش ماه در سراسر ایران برپا شد و منتخبان آن همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) معرفی می‌شوند. همچنین جوایز منتخبان این مسابقه یک کمک هزینه عتبات عالیات (به همراه خانواده)، سکه بهار آزادی، جوایز نقدی و تبلت خواهد بود.

مسوول بخش علمی نشر دلیل ما درباره نحوه شرکت در این مسابقه توضیح داد: هرکس که کتاب «حجة‌الوداع» را تهیه می‌کند، می‌تواند علاوه بر خودش به دو نفر دیگر فرصت شرکت در این مسابقه کتابخوانی را بدهد. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر مکتوب می‌توانند به سامانه پیامکی 30008166 پیامک ارسال کنند یا از پایگاه الکترونیکی «یِکتاب» آن را خریداری کنند. همچنین این اثر در کتابفروشی‌ها موجود است.

وی یادآور شد: سومین نوبت چاپ کتاب «حجة‌الوداع» با شمارگان 10 هزار نسخه، در 400 صفحه و به قیمت 150 هزار ريال به‌تازگی از سوی نشر دلیل ما راهی بازار کتاب شده‌است.

کتاب «حجة‌الوداع» داستان سفر حج رسول اكرم (ص) در 20 فصل است که با عناويني مانند آماده‌سازي مقدمات سفر حج، از مدينه تا مكه، ورود به مكه تا دستور حج تمتع، ‌ملاقات‌ها در مكه، ‌آغاز مراسم حج، عرفات،‌ مشعرالحرام، ‌عيد قربان در منا و مكه، ‌روز يازدهم در منا، روزهای دوازدهم و سيزدهم در منا، ‌مقدمات برنامه غدير، آغاز روز توقف در مكه، آخرين توطئه‌هاي اصحاب صحيفه، ‌از مكه تا غدير، سخنراني تاريخي در غدير، وقايع بعد از سخنراني غدير، وقايع سه روزه بيعت، برخورد با تحركات منافقان و از غدير تا رحلت پيامبر(ص) ارایه شده‌اند.

محتوای این اثر برگرفته از منابع شيعه و سني مورد استناد است که كتاب‌هاي تاريخ طبري، تاريخ ابن خلدون، ‌بحارالانوار، الامالي، كشف‌اليقين و الغدير از جمله آن‌هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط