شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم در مشهد

نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم با عنوان «انسان و جامعه» با هدف بررسی ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی قرآن کریم 29 و 30 آبان‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.-

سید حسین محتشمی، دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم با عنوان «انسان و جامعه» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کنگره ویژه قشر فرهیخته و جامعه دانشگاهی در راستای مقابله با تهاجم گسترده جهان غرب به ساحت قدسی پیامبر اسلام(ص) و قرآن و همچنین با هدف اسلامی شدن محیط‌های آموزشی و دانشگاهی و مفاهیم فرهنگی و تربیتی قرآن کریم به همت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود. 

وی افزود: تاکنون 650 مقاله با محورهای قرآن و خانواده، قرآن و حکومت، قرآن و مدیریت، قرآن و فرهنگ و تمدن اسلامی، قرآن و چالش‌های انسان معاصر، قرآن و کمال انسانی، قرآن و آینده‌نگری، قرآن و حقوق، قرآن و امام رضا(ع) و قرآن و علوم برای این کنگره ارسال شده‌اند.

محتشمی یادآور شد: این همایش در واقع، بستر تحقیقاتی برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی را به صورت میان رشته‌ای ایجاد کرده است. به عبارت دیگر، نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم فرصتی برای تحقیق درباره قرآن توسط استادان غیر علوم انسانی و علوم قرآنی است.

دبیر اجرایی همایش اظهار کرد: مقالات این کنگره توسط استادان رشته‌های علوم پزشکی، علوم پایه، مهندسی، زمین‌شناسی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و سایر رشته‌های غیر علوم انسانی ارایه شده‌اند.

وی عنوان کرد: مقالات برتر در چهار جلد کتاب منتشر خواهند شد. جلد نخست شامل خلاصه مقالات است و سه جلد دیگر اصل 120 مقاله برگزیده را در برمی‌گیرند.

محتشمی اظهار کرد: در حاشیه این کنگره نمایشگاه قرآن نیز برپا خواهد شد که به معرفی آثار علمی و پژوهشی قرآن کریم اختصاص دارد.

وی با بیان این‌که حدود 20 کشور در این کنگره بین‌المللی شرکت کرده‌اند، گفت: استادان رشته‌های مختلف از کشورهای کویت، پاکستان، قزاقستان، عراق، کانادا، آلمان، آفریقای جنوبی، آمریکا و انگلستان در این کنگره شرکت خواهند کرد.

نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم به همت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه امام صادق(ع)، جهاد دانشگاهی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری 29 و 30 آبان‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط