یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
نشر چشمه تولیدکننده بسیاری از کتاب‌های معتبر در کشور است

داود غفارزادگان با انتقاد از توقف فعالیت انتشارات چشمه در سال‌های گذشته گفت: فعالیت نشر چشمه در حالي متوقف شد كه ناشري حرفه‌‍اي در حوزه‌هاي مختلف بسیاری از کتاب‌های معتبر در کشور بوده و هست. معوق ماندن فعالیت این ناشر سبب مي‌شود كه بسیاری از آثار در وضعی نامعلوم قرار گیرند. /

غفارزادگان درباره وضع انتشار كتاب‌هايش به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: این روزها دو کتاب؛ یکی داستان بلند و دیگری مجموعه داستان را آماده انتشار دارم، ولی در حال حاضر شرایط را برای ارایه این کتاب‌ها مساعد نمی‌بینم، در نتيجه منتظر تغيير  و فضای جدید هستم. 

وي به مشكلاتي كه براي تجديدچاپ «کتاب بی‌نام اعترافات» داشته، اشاره كرد و ادامه داد: در وضعی كه چاپ دوم رمان «کتاب بی‌نام اعترافات» با اصلاحيه روبه‌رو مي‌شود، چگونه و با چه اميدي مي‌توان كتابي را براي اخذ مجوز انتشار ارسال كرد. 

نويسنده كتاب «ایستادن زیردکل برق فشار قوی» افزود: متاسفانه در سال‌هاي گذشته براي هر تجديد چاپ، با يك اصلاحيه مواجه شده‌‎ام و آثارم يكي دو سال در وزارت ارشاد منتظر اخذ مجوز ‌مانده‌است. 

غفارزادگان ادامه داد: تاکنون چاپ دو کتابم در نشر چشمه به پایان رسیده، اما به دلیل مشکلاتی که برای این انتشارات پیش آمده، نمی‌دانم که وضع این کتاب‌ها چه خواهد شد و در حال حاضر اين دو كتاب بلاتكليف هستند. فعالیت نشر چشمه در حالي متوقف شد كه ناشري حرفه‌‍اي در حوزه‌هاي تاليف و ترجمه بوده و هست و هنوز از وضع آن اطلاعي در دست نيست كه اين موضوع سبب مي‌شود  شرايطي مبهم براي انتشار بسیاری از كتاب‌های خوب به وجود بیاید. 

غفارزادگان، نویسنده معاصر در حوزه ادبیات بزرگسال و کودک و نوجوان، در نهم مهرماه 1338 و در شهر اردبیل به دنیا آمد. 

وی که نویسنده کتاب‌هایی چون «راز قتل آقامیر»، «هزار پا»، «کتاب بی‌نام اعترافات» و «ایستادن زیردکل برق فشار قوی» است، توانسته‌است جایزه 20سال ادبیات داستانی(بزرگسالان) را برای کتاب «ماسه نفرهستیم» به دست آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط