شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کالوینو با «ماهی بزرگ‌ها، ماهی کوچک‌ها» به فردوس می‌آید

جلسه خواندن و نقد داستان «ماهی بزرگ‌ها، ماهی کوچک‌ها» اثر ایتالو کالوینو فردا، یکشنبه، 12 آبانماه در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان «ماهی بزرگ‌ها، ماهی کوچک‌ها» اثر ایتالو کالوینو از ساعت 16 یکشنبه، 12 آبانماه در برنامه «با هم بخوانیم» فرهنگسرای فردوس خوانده و نقد می‌شود. این اثر، یکی از داستان‌های مجموعه‌ای به نام «گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا»ست که با ترجمه کامران شیردل و فیروزه مهاجر از سوی نشر «قصه» منتشر شده‌است.

ایتالو کالوینو در 15 اکتبر 1923 میلادی در شعر سانتیاگو دلاس وگاس در کوبا به دنیا آمد. وی تا پنج سالگی در کوبا ماند، سپس به ایتالیا رفت و بیشتر زندگی خود را همان‌ جا سپری کرد. این نویسنده در سال 1947 با نوشتن پایان‌نامه‌ای درباره جوزف کنراد در رشته ادبیات از دانشگاه تورین فارغ‌التحصیل شد و سپس به همکاری با روزنامه محلی حزب کمونیست لونیتا پرداخت.

وی از مطرح‌ترین نویسندگان قرن بیستم است که بسیاری از آثارش به فارسی ترجمه شده‌اند. ایتالو کالوینو در 15 اکتبر 1923 میلادی در شهر سانتیاگو دلاس وگاس در کوبا به دنیا آمد. وی تا پنج سالگی در کوبا ماند، سپس به ایتالیا رفت و بیشتر زندگی خود را همان‌ جا سپری کرد.

«اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری»، «شوالیه ناموجود»، «شهرهای بی‌نشان»، «گردنبند ملکه»، «آقای پالومار»، «کمدی‌های کیهانی»، «ابر آلودگی»، «تی صفر» و «مورچه آرژانتینی» برخی  آثاری هستند که تاکنون از کالوینو در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند. 

سلسله برنامه‌های «با هم بخوانیم» روزهای یکشنبه هر هفته با حضور جعفر توزنده‌جانی، کارشناس برنامه و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی برگزار می‌شود.

فرهنگسرای فردوس در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات واقع شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها