شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

«رفاقت به سبك تانك» اثر داستانی داود امیریان برای كودكان و نوجوانان شامل 47 داستان طنز درباره حوادث جنگ تحمیلی است. این كتاب به زودی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ سی‌ام می‌رسد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، كتاب «رفاقت به سبک تانک» که با داستان «می روم حلیم بخرم» شروع شده است، شوق و ذوق نوجوانی را برای رفتن به جبهه روایت می‌کند. در این كتاب داستان‌ها در ادامه هم روایت می‌شوند و هر كدام از داستان‌ها به نوعی مکمل داستان قبلی‌اند.

داوود امیریان در مقدمه كتاب نوشته است: «نوجوانى بودم پر شر و شور. هوایى شده بودم كه به جبهه بروم. به جنگ دشمنى كه مى خواست ایران عزیزمان را لقمه چپ كند. آموزش دیده و كفش و كلاه كرده بودم تا راهى شوم. اما ته دلم قرص نبود. چرا؟ چون تصویرى گنگ و دلهره آور از جبهه و جنگ داشتم. اضطرابم از این بود كه آیا مى توانم با فضاى خشك و نظامى و پر خون و آتش آنجا جور دربیایم یا نه. اما وقتى به جبهه رسیدم و زندگى را دیدم، مرثیه و شادى را دیدم، به اشتباه خود پى بردم. نشاط و روح زندگى اى كه آنجا دیدم...»

آقاى نورانى سوخته، اتوبمب بیل!، احترام به پدر، اسى بشكه، اطوشویى كجاست!؟، الاغ‌هاى جنگ جو!، امداد غیبى، ایرانى مزدور!، بابات كو؟، برّه گمشده عباس، بلبل، به شرط سوت بلبلى، پاخروسى، پپچ و مهره‌اى‌ها، پسر فداكار، پُل قاطر مرده! و داستانی با عنوان تُرب مى‌خواهى؟ برخی داستان‌های آمده در «رفاقت به سبک تانک»‌اند.

«رفاقت به سبك تانك» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در 111 صفحه، قطع رقعی است که به زودی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ سی‌ام می‌رسد. این كتاب از پرفروش‌ترین آثار سوره مهر در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب برای كودكان و نوجوانان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها