یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
شهر برادران گریم جایزه سال 2013 خود را به کریستوف رانسمایر اهدا می کند

کریستوف رانسمایر نویسنده اتریشی به عنوان برنده جایزه برادران گریم شهر هاناو در سال 2013 معرفی شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران این جایزه رانسمایر 58 ساله را برای کتاب«اطلس یک مرد ترسو» شایسته کسب این جایزه دانست. از نظر داوران، این کتاب اثر ادبی برجسته‌ای در زبان آلمانی است. نویسنده در این کتاب داستانی را روایت می‌کند که در هفتاد اپیزود از میان قاره‌ها، زمان‌ها و مناظر طبیعی عبور می‌کند. رانسمایر مخاطبش را به دورترین مکان‌های کره زمین می‌برد. در سایه آتشفشان جاوه، در میان یخ‌های قطب شمال، در جریان سریع رودهای مکونگ و دوناو و از فراز هیمالیا تا جزایری در دریای جنوب. و تصاویری هیجان انگیز از زندگی، مرگ، سرنوشت و انسان‌ها را به تصویر می‌کشد.

جایزه برادران گریم شهر هاناو یک جایزه ادبی به ارزش 10هزار یورو است که هر دو سال یکبار اهدا می‌شود. این جایزه 16 نوامبر (25 آبانماه) به برنده‌اش اهدا خواهد شد. شهر هاناو در سال 1983 به افتخار دو برادر مشهور عرصه ادبیات آلمان یعنی برادران گریم که هر دو در این شهر متولد شدند، این جایزه ادبی را راه‌اندازی کرد. راینهارد کایزر، ناتاشا وودین، بیورن کرن، فلیسیتاس هوپه و آندره آس رایمان از جمله برندگان سال‌های گذشته این جایزه هستند.

یاکوب گریم (4 ژانویه 1785 – 20 سپتامبر 1863) و ویلهلم گریم (24 فوریه 1786 – 16 دسامبر 1859) برادران مشهور داستانسرا و زبان‌شناس آلمانی به دلیل خلق افسانه‌های کودکانه در سراسر دنیا به شهرت رسیدند. از معروف‌ترین داستان‌های فولکلور آن‌ها می‌توان به «سفید برفی»، «راپونزل»، «سیندرلا»، «هانسل و گرتل»، «شنل قرمزی» و «قورباغه و شاهزاده» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها