شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
روایتی از کشتار دسته‌جمعی ارامنه منتشر شد

رمان «راه غربت» اثر دیوید خُردیان با ترجمه شهلا سهیل منتشر شد. نویسنده در این رمان روایتی تاریخی را از کشتار دسته‌جمعی ارامنه در دوران جنگ جهانی اول ارایه می‌دهد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رمان «راه غربت» روایتی از قتل عام ارمنیان است و خردیان، نویسنده این اثر، در خلال روایت داستانی‌اش از موضوع، اطلاعاتی تاریخی را از این ماجرا به مخاطبانش ارایه می‌دهد.

نسل‌کشی ارمنیان به کشتار دسته‌جمعی ارامنه ساکن سرزمین‌های تحت کنترل امپراتوری عثمانی در زمان جنگ جهانی اول و مدتی بعد از آن اطلاق می‌شود. عده زیادی از ارامنه در این واقعه به قتل رسیدند و گروه بسیاری نیز تبعید شدند.

داستان «راه غربت» از زبان راوی اول شخص که دختری کم سن‌وسال است روایت می‌شود. او یکی از بازماندگان این قتل عام است و آنچه روایت می‌کند داستان زندگی بسیاری از هموطنانش محسوب می‌شود.

خردیان نویسنده و ویراستاری آمریکایی- ارمنی است و کتاب «راه غربت» ترجمه‌ای است از اثری با عنوان « The Road From Home» که نسخه اصلی آن در سال 1979 میلادی منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «قبلا به شما ابلاغ شده بود که دولت تصمیم گرفته است نژاد ارمنی ساکن در عثمانی را به طور کامل نابود کند. نسل آن‌ها را باید برانداخت. بنابراین بدون اعتنا به روش و ابعاد کشتار و بدون توجه به ندای وجدان، به زندگی کلیه مردان، زنان و کودکان ارمنی. خاتمه دهید. وزیر کشور طلعت پاشا.»

رمان «راه غربت» اثر دیوید خُردیان با ترجمه شهلا سهیل در 240 صفحه و به بهای 11 هزار تومان از سوی نشر ثالث منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها