چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
اقتباس سینمایی «فارست گامپ» در سرای داستان بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی اقتباس سینمایی رمان «فارست گامپ» سه‌شنبه، 14 آبان در سرای داستان برگزار می‌شود. این رمان بعد از اکران اقتباس سینمایی‌اش به شهرت بیشتری رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست نقد و بررسی اقتباس سینمایی رابرت زمه‌کیس از رمان «فارست گامپ» نوشته وینست گروم سه‌شنبه، 14 آبان در در بنیاد ادبیات داستانی برگزار می‌شود. محمد گذرآبادی، مجید آقایی و مزدا مرادعباسی به عنوان منتقدان این نشست معرفی شده‌اند. 

فیلم سینمایی «فارست گامپ» در سال 1994 بر اساس رمانی با همین نام ساخته شد و به موفقیت زیادی دست یافت. این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار در 13 بخش شد و 6 جایزه را دریافت کرد. 

«فارست گامپ» نام شخصیت اصلی این داستان است؛ مردی ساده‌‌لوح و با بهره هوشی پایین که در ایستگاه اتوبوس زندگی خود را برای یکی از مسافران تعریف می‌کند و نویسنده در خلال روایت‌های داستان، آمریکای مدرن و تغییرات آن را نیز بیان می‌کند.

گروم  که 14 کتاب را در کارنامه‌اش دارد، با انتشار رمان «فارست گامپ» 21 هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورك تایمز جای گرفت و توانست تنها در آمریكا 5/2 میلیون نسخه از این کتاب را به خوانندگان عرضه کند. اكران فیلم «فارست گامپ» با بازی «تام هنكس» شهرت «گروم» را جهانی کرد و این كتاب فروش جهانی را تجربه کرد. 

پیش از آغاز جلسه نقد و بررسی اقتباس سینمایی این کتاب، فیلم سینمایی فارست گامپ از ساعت 14 در سرای داستان به نمایش درمی‌آید. 

سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در خیابان استاد نجات‌الهی(ویلا)، كوچه نوید، بن‌بست چهارم، شماره یک واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها