جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
مخاطبان عام، جامعه هدف من بوده‌اند

مولف مجموعه 14 جلدی «»چلچراغ معرفت» با بیان این‌که مطالب این مجموعه در عین جامع بودن، ساده و روان نوشته شده‌اند، گفت: این مطالب با بهره‌گیری از منابع معتبر روایی و مستند نوشته شده‌اند، در حالی که محتوای آثار پیشین در این حوزه ویژه مخاطبان خاص تالیف و تحریر شده‌ بودند.-

حسین‌ دباغ‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره مضامین مجموعه 14 جلدی چلچراغ معرفت عنوان کرد: آن‌چه مخاطبان عام و خاص از احادیث ائمه(ع) و پیامبر(ص) می‌شناسند، بیشتر در قالب 40 حدیث است، در حالی که من در این مجموعه کوشیده‌ام طبقه‌بندی احادیث ائمه(ع) و پیامبر اسلام(ص) را با شیوه‌ای متفاوت به مخاطبان ارایه دهم.

وی ادامه داد: همچنین در این کتاب زندگینامه امامان معصوم(ع)، ادعیه و روزهایی را که به این بزرگواران اختصاص دارند، به شکلی فشرده تحریر کرده‌ام.

مولف کتاب «سفینه نور» در ادامه از انتشار سه جلد دیگر این مجموعه خبر داد و گفت: اینک محتوای همه جلدهای مجموعه 14 جلدی چلچراغ معرفت را تالیف کرده‌ام و به گفته ناشر، مجلدات حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در ماه محرم روانه بازار کتاب خواهند شد و  سایر کتاب‌های این مجموعه نیز در مرحله ویراستاری قرار دارند.

وی درباره منابع اصلی و مرجع در نگارش این کتاب توضیح داد: در نگارش این کتاب کوشیدم از آثار حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان، محمد بنابی، استاد حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز بهره ببرم.

این نویسنده کتاب‌های دینی درباره جلد نخست این مجموعه گفت: در این کتاب پس از ارایه توضیحاتی درباره حضرت محمد(ص) به تبیین احادیث و روایات، بیان پنج درس آموزنده از رسول اکرم(ص) و ارایه احادیثی از پیامبر(ص) که جنبه تربیتی دارند، پرداخته‌ام.

وی افزود: همچنین در دومین جلد کتاب چلچراغ معرفت به معرفی امام علی(ع)، نماز نخستین امام شیعیان، درس‌های آموزنده از زندگی نخستین امام علی(ع) و 40 حدیث از امیرالمومنین(ع) توجه کرده‌ام. البته 40 حدیث امام علی(ع) را که در این مجموعه آورده‌ام، جنبه اخلاقی دارند.

دباغ‌زاده درباره کتاب بعدی خود گفت: اینک در حال تالیف کتابی درباره خطبه فدک هستم و تاکنون حدود 40 درصد آن را به پایان برده‌ام. من در این اثر به بررسی و جایگاه خطبه فدک با زبانی ساده و به دور از پیچیدگی توجه کرده‌ام.

وی درباره تالیف اثر مشترک با همسرش توضیح داد: با همکاری همسرم ساناز دباغ‌زاده، دانشجوی زبان‌شناسی کودکان، به تالیف و تدوین مجموعه کتاب‌هایی با موضوع قصه‌های قرآنی و ائمه(ع) به دو زبان فارسی و انگلیسی مشغول هستم. پیش‌بینی می‌شود این مجموعه سال 1393 راهی بازار کتاب شود.

مولف کتاب چلچراغ معرفت درباره انتظارش از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به نظر می‌رسد اگر مسوولان این وزارتخانه در راستای سرعت بخشیدن به صدور مجوز نشر کتاب و برای ارایه تسهیلات مالی برای مولفان اقدام کنند، قدم بزرگی در حمایت از نویسندگان و اهالی قلم خواهند برداشت. با این اقدامات ما بیش از این شاهد تولید و انتشار آثار با کیفیت و فراوانی در حوزه چاپ و نشر کشور خواهیم بود زیرا با این کارها انگیزه اهالی قلم را افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که مسوولیت نشر این مجموعه چهار جلدی را نشر یاس نبی بر عهده گرفته است، اظهار کرد: نخستین چاپ مجموعه کتاب چلچراغ معرفت هر جلد با شمارگان یک هزار نسخه، در 48 صفحه و به قیمت 10 هزار ريال به تازگی از سوی نشر یاس نبی منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط