چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
کتابی که خاطرات حاج تبریزی را دربردارد

دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان بوشهر تدوین کتابی را در دستور کار دارد که خاطرات حاج تبریزی، مبارز انقلابی را ارایه خواهد کرد./

فرید میرشکار، معاون فرهنگی حوزه هنری استان بوشهر با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: چنگیز اصلانی معروف به حاج تبریزی از مبارزان انقلابی و یار وفادار شهید نواب صفوی بوده‌است.

وی ادامه داد: دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان بوشهر با هدف بیان رشادت‌ها و مظلومیت‌های حاج تبریزی، تیمی متشکل از نویسندگان بوشهری را تشکیل داده‌است. این نویسندگان اکنون در حال جمع‌آوری خاطرات و انجام مصاحبه با دوستان، همرزمان و اقوام این مباز انقلابی هستند.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان بوشهر با بیان این‌که حاج تبریزی در دوران قبل از انقلاب بارها از سوی ساواک دستگیر و شکنجه‌شده‌بود  و در نهایت به جزیره خارک تبعید می‌شود، گفت: محتوای اصلی کتاب به مبارزات حاج تبریزی در جزیره خارک اشاره دارد.

میرشکار توضیح داد: با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری در جمع‌آوری و مکتوب کردن خاطرات رزمندگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس دارند، حوزه هنری استان بوشهر فعالیت در این عرصه را از وظایف اصلی خود می‌داند. بنابراین، می‌کوشد افرادی را که در استان بوشهر و در دوران جنگ تحمیلی، با وقایع جنگ و مسایل مربوط به آن در ارتباط بودند، شناسایی و به ارایه خاطرات آن‌ها در قالب کتاب اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط