سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
آثار نقاشی‌خط علی‌اکبر پگاه کتاب می‌شود

آثار «نقاشی‌خط» علی اکبر پگاه قزوینی، خوشنویس پیشکسوت و عضو انجمن خوشنویسان ایران، در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.-

پگاه به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: هم‌اکنون مشغول آماده کردن آثار «نقاشی‌خط»‌هایم برای انتشار در قالب یک کتاب هستم. به دلیل ابعاد خاص این آثار، عکاسی از آن‌ها دقت ویژه و البته زمان بسیار می‌طلبد. 

وی افزود: «از دل به کاغذ» آخرین کتاب منتشر شده من بود که در ابتدای امسال (1392) از سوی انتشارات سایه گستر به چاپ رسید. این کتاب حاوی دو مقدمه به قلم استاد علامه بهاءالدین خرمشاهی و آیدین آغداشلو است و هم‌اکنون به عنوان جامع‌ترین اثر سیاه مشق مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

پگاه قزوینی در پایان گفت: همچنین رایزنی‌هایی را با گالری سیحون برای برپایی نمایشگاه آثار نقاشی‌خط داشتم. این نمایشگاه تا پایان امسال برپا می‌شود. 

علی اکبر پگاه قزوینی، خوشنویس و شاعر پیشکسوت مدرس انجمن خوشنویسان قزوین است. شهرت عمده این هنرمند به دلیل آثارش در قالب «سیاه مشق»‌ است. 

از میان کتاب‌های منتشر شده این هنرمند می‌توان به «نای و نی»، «همدم»، «فیروزه خیال»، «جشنواره جهان اسلام»، «ناله زنجیر»، «منزل دوست»، «ساقی نامه»، «کتابت کیمیای سعادت»، «حسین ابن منصور حلاج» و «از دل به کاغذ» اشاره کرد.

پگاه قزوینی تاکنون بیش از 20 هزار اثر خوشنویسی شده در قالب‌های قطعه، چلیپا، سیاه‌ مشق، کتابت، نقاشی خط و گرایش‌های مدرن به بازار هنر ایران و دیگر کشورها ارایه کرده که اغلب آن‌ها در موزه‌ها و نزد مجموعه‌داران نگهداری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها