سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
«پسا مدرنیست‌ها» با ترجمه علی معصومی به ایران می‌آیند

کتابی با عنوان «پسا مدرنیست‌ها» با ترجمه علی معصومی منتشر شد. وی همچنین از به پایان رساندن ترجمه دو کتاب دیگر درباره داستان‌های پسامدرن و پساپسامدرن خبر داد که هنوز ‌ انتشار نیافته‌اند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پسا مدرنیست‌ها» شامل شناخت‌نامه و داستان‌هایی از نویسندگان پسامدرنیست از جمله جان‌ بارت، دانلد بارتلمه، تامس پینچن، دان‌ دلیلو، رابرت کوور، جان هاکز، رانلد سوکه‌نیک، ویلیام گس، ریچارد براتیگان، ریموند فدرمن و خولیو کورتاسار است که به تازگی با ترجمه علی معصومی راهی کتابفروشی‌ها شده است.

معصومی درباره چگونگی جمع‌آوری و انتشار این کتاب گفت: پیش از این، کتاب دیگری درباره داستان‌های پسامدرنیست ترجمه کرده بودم که در آن، مسایل تئوری مطرح و در آن نام نویسندگان این‌گونه داستان‌ها آورده شده‌بود. تعداد زیادی از این نویسندگان در ایران ناشناخته بودند و به همین دلیل تصمیم گرفتم نمونه‌هایی از آثار آن‌ها را انتخاب و در یک مجموعه منتشر کنم تا مکمل آن کتاب تئوریک باشد.

وی همچنین از ترجمه کتاب دیگری در همین حوزه با نام «این سو و آن سوی پسامدرنیسم» خبر داد و گفت: در این کتاب داستان‌هایی از نویسندگان قبل و بعد از پسامدرنیست‌ها آمده و مقدمه‌ای نیز درباره داستان پسامدرنیسم و ویژگی‌های آن در کتاب آورده‌ام. علاوه بر این کتاب‌ها سال گذشته نیز کتابی با موضوع پسامدرنیسم را به نشر چشمه سپرده بودم که به دلیل مشکلات این ناشر، وضع کتاب هنوز مشخص نیست. 

معصومی درباره چرایی ترجمه چندین کتاب درباره پسامدرنیست‌ها گفت: خودم هم می‌ترسم مرا به عنوان مُبلّغ این مکتب معرفی کنند، اما عادت دارم وقتی سراغ موضوعی می‌روم آن را عمیق بررسی کنم و از جنبه‌های مختلف به آن بپردازم. به همین دلیل در حین مطالعه کتاب، آن را ترجمه هم می‌کنم.

این مترجم همچنین کتاب دیگری با عنوان «دکتر برودی» را آماده انتشار دارد که مجموعه چندین فرا داستان (متافیکشن) است. وی درباره این کتاب توضیح داد: در این داستان‌ها پلات و شخصیت‌پردازی خیلی مطرح نیست و بخشی از داستان‌های کتاب را در یک کارگاه آموزشی به عنوان پروژه در اختیار علاقه‌مندان به ترجمه قرار داده بودم و چندین ترجمه داستان نیز خودم به آن‌ها افزودم.

کتاب «پسا مدرنیست‌ها» با ترجمه علی معصومی در 296 صفحه با شمارگان هزار نسخه و به قیمت 15 هزار تومان از سوی نشر بوتیمار منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها