دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
«مین» کاشته می‌شود!

«مین» عنوان کتابی است که به کوشش رحمان آماده، گردآوری شده است. حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری به زودی این اثر را راهی بازار نشر خواهد کرد./

محمدرضا سمیع، مسوول واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «مین» تاریخچه واحد تخریب در تیپ 44 قمر بنی‌هاشم را بیان می‌کند.

وی ادامه داد: این کتاب، مجموعه مصاحبه‌های رحمان آماده با فرماندهان و سرداران تیپ 44 قمربنی‌هاشم است و موضوع چگونگی راه‌اندازی این تیپ و واحد تخریب آن را دربردارد.

مسوول واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در این اثر خاطرات آقایان محسن رضایی، نکویی‌مهر، قصری و نصر اصفهانی دیده می‌شود، گفت: خاطرات اعضای اصلی واحد تخریب تیپ 44 قمر بنی هاشم در 10 عملیات در این کتاب ارایه شده‌است.

سمیع، ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت را از جمله اهداف گردآوری و انتشار کتاب «مین» برشمرد و گفت: این اثر که اکنون در مرحله ویرایش و گویاسازی به سر می‌برد، از سوی انتشارات سوره مهر در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از راه‌اندازی پروژه‌ سه ساله در حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری با موضوع تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این حوزه به تازگی با دو پژوهشگر تاریخ با نام‌های دکتر فتاحیان و دکتر ظفری قرارداد بسته است تا تاریخ انقلاب اسلامی را در استان چهارمحال و بختیاری (از دوره مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی)  در قالب یک کتاب به تصویر بکشند.

مسوول واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که این پژوهشگران اکنون در مرحله پژوهش و تحقیق به سر می‌برند، افزود: پیشگیری از تحریف مسایل و مباحث مربوط به انقلاب اسلامی و مکتوب کردن تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی با هدف انتقال آن‌ها به نسل‌های آینده از اهداف راه‌اندازی این پروژه به شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط