دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
عاطفه عبدی: کتاب‌درمانی، در رفع مشکلات روحی نقش مهمی دارد

عاطفه عبدی، دبیر انجمن علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه الزهرا (س) گفت: کتاب‌درمانی از جمله شاخه‌هایی از علم است که امروزه مورد توجه روانشناسان و پزشکان قرار گرفته است. این شیوه، در رفع بسیاری از مشکلات روحی و بهبود آن‌ها نقش مهمی دارد.-

 عبدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: منشا کتاب‌درمانی، به رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی باز می‌گردد. در این راستا به همت انجمن اطلاعات و دانش‌‌شناسی دانشگاه الزهرا (س)، چهاردهمین همایش «کتاب‌درمانی» طی روزهای 5 و 6 آبان‌ماه در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است. 

دبیر اجرایی این همایش، به حضور استادان و دانشجو‌یان کتابداری در این همایش اشاره کرد و گفت: دانشگاه الزهرا (س) و انجمن علم اطلاعات و دانش‌شناسی این دانشگاه، برای چهاردهمین سال متوالی، با هدف ترویج شیوه کتاب‌درمانی  میان دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی و همچنین شناساندن این راهکار درمانی به روانشناسان و پزشکان برگزار شده است.

عبدی، با اشاره به رویکرد کتابی محور‌های برگزاری این همایش، عنوان کرد: ساختارهای نظری کتاب‌درمانی، تجربه‌های کتاب‌درمانی، کتاب‌درمانی در ایران و جهان و معرفی کار‌گروه‌های کتاب‌درمانی در سطح جهانی در کنار مسایلی مانند تاثیر کتاب‌درمانی بر بیمار‌ی‌های جسمی و روحی و روانشناسی نوین، روانکاوی نوین و کتاب‌درمانی از  محور‌های مقالات این همایش هستند.  

وی، جایگاه کتاب‌درمانی در طب سنتی و کتاب‌درمانی برای افراد با نیازهای خاص را از دیگر محور‌های این همایش دانست و گفت: از میان 27 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، 10 مقاله برتر برای طرح در همایش انتخاب شدند که از آن جمله می‌توان به کتاب‌درمانی به کمک شبکه‌های اجتماعی، معرفی کارگروه های کتاب‌درمانی در سطح جهانی و بررسی تاثیرات کتاب‌درمانی در درمان بیماری افســردگی و کتاب‌درمانی و کاربرد و جایگاه آن در طب اشاره کرد.

دبیر علمی انجمن علم اطلاعات و دانش‌شناسی در ادامه گفت: مجموعه مقالات چهاردهمین همایش «کتاب درمانی» پس از پایان همایش، در مجموعه‌ای با این عنوان منتشر خواهد شد.

چهاردهمین همایش «کتاب‌درمانی» 5 و 6 آبان‌ماه به مدت دو روز، در سالن دکتر تورانی دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها