یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
شعرخوانی 60 شاعر داخلی و خارجی در کنگره شعر مقاومت

چهارمين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي میزبان 60شاعر داخلی و خارجی خواهد بود./

نصرت‌الله صالح‌نژاد، دبیر اجرایی چهارمين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در چهارمین کنگره شعر مقاومت، حدود 110 شاعر از کشورهای مختلف برای حضور در این کنگره اِعلام آمادگی کردند که دبیرخانه به صورت گزینشی از شاعران 22 کشور جهان دعوت به عمل آورده است. 

وی توضیح داد: اسامی این کشورها در نشست خبری این کنگره که فردا (6 آبان‌ماه) برگزار خواهد شد، اعلام می‌شود.
 
صالح‌نژاد اظهار کرد: در نخستین دوره برگزاری این کنگره (سال 1388) تنها شاهد حضور شاعران داخلی بودیم. در دومین دوره، از شاعران خارجی برای حضور در این کنگره دعوت به عمل آمد و به دلیل استقبال شاعران خارجی، از سومین دوره این کنگره به انتشار فراخوان اقدام کردیم.

دبیر اجرایی چهارمين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي افزود: ترویج بیداری اسلامی، شناسایی شاعران مقاومت داخلی و خارجی و معرفی آن‌ها و فراهم‌کردن زمینه مناسب برای تبادل‌نظر و ارایه تجربیات این شاعران با یکدیگر از جمله اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌آیند. 

صالح‌نژاد بیان کرد: در نشست خبری چهارمين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي عناوین برنامه‌ها و محل برگزاری آن‌ها در مدت سه روز (دهم تا سیزدهم آبان‌ماه) اِعلام خواهند شد.

وی با بیان این‌که در طول مدت برگزاری این کنگره، حدود 60 شاعر داخلی و خارجی شعرخوانی خواهند کرد، بیان کرد: شاعران خارجی جمعه (دهم آبانماه) در برنامه تهران‌گَردی شرکت می‌کنند. شنبه (یازدهم آبانماه) مراسم گشایش چهارمین کنگره شعر مقاومت در استان قم برگزار می‌شود. این کنگره دوشنبه (سیزدهم آبان‌ماه) در برج میلاد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد. 

نشست خبری چهارمين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامي فردا (6 آبانماه) ساعت 11 در بنیاد فرهنگی روایت به نشانی خیابان حافظ شمالی، بن‌بست وحدت، طبقه سوم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط