دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
انتشار الشوارق با تصحیح جدید

کتاب «الشوارق» نوشته ملا ابوالحسن قائنی کاشانی به‌تازگی از سوی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با تصحیح جدید منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ تصحیح جدید این کتاب، برمبنای دو نسخه شامل نسخه موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی و نسخه موجود در کتابخانه کاشف‌الغطای نجف صورت پذیرفته‌است.

مولف  در بخش نخست این کتاب به اثبات خداوند پرداخته و در بخش دوم کیفیت صدور حادث از خداوند را توضیح داده است که در این بخش شبهات متعددی مطرح  و پاسخ آن‌ها داده می‌شود.
 
همچنین در بخش‌های دیگر این اثر درباره‌ علم الهی و اراده الهی، حیات، شنیدن و دیدن نزد پروردگار توضیح داده شده است و در بخش پایانی به کلام الهی اشاره می‌شود.

با توجه به محتوای بخش‌های کتاب که مولف هر یک از آن‌ها را یک «شارق» می‌نامد، کتاب حاضر به اصلی‌ترین موضوعات و مباحث فلسفه اسلامی نظر دارد و مباحث مبسوطی را درباره‌ هر یک از این موضوعات ارایه می‌کند. 

از نکات قابل توجه درباره این اثر، ارتباط آن با مکتب فلسفی اصفهان است. در واقع، از آن‌جا که حوزه‌ فلسفی اصفهان، دیگر مشارب فلسفی قدما را در بطن خود حفظ و بازسازی کرده‌است، این کتاب در بیان و تفسیر مطالب اشاراتی به مباحث سنت فلسفی اسلامی در این حوزه دارد.

کتاب «الشوارق» با تصحیح زهره قربانی به‌ تازگی با شمارگان دوهزار نسخه، در 252 صفحه و به قیمت 80 هزار ریال از سوی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط