یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
«حجاب بی‌حجابی» سومین‌بار هم به بازار کتاب آمد

کتاب «حجاب بی‌حجابی» به قلم محمدرضا زائری سومین‌بار راهی بازار کتاب شد. این اثر بیش از آن‌که بانوان را مخاطب قرار دهد، با فعالان فرهنگی سخن می‌گوید و می‌کوشد فضایی را برای بررسی جدی‌تر موضوع حجاب فراهم کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حجاب بی‌حجابی در هشت فصل به مباحثی مانند «در مساله حجاب هم 4=2×2»، «NO PAIN, NO GAIN»، « [...]»، «اگر رضاخان توانست، ما هم می‌توانیم»،« یک حجاب و چند نقطه»، «جشن حجاب»، «حجاب یک انتخاب است» و «حجاب زن، تکریم زن است» می‌پردازد.

همچنین بخش پایانی این اثر به عنوان «پیوست‌ها» به مصاحبه مولف با روزنامه خراسان و گزارشی با عنوان «حجاب اسلامی به مُد روز» اختصاص دارد.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «کسی از امام موسی صدر، آن افتخار شیعه، پرسیده بود که شما برای حجاب خانم‌های شیعه لبنانی چه می‌کنید؟ ایشان پاسخ داده بودند که این‌گونه خانم‌ها در فضای فرهنگی و فکری غیر اسلامی رشد کرده‌اند و نمی‌شود یک‌بار از حجاب برایشان گفت. ما آن‌ها را به موسسات اجتماعی خودمان می‌آوریم و مشغولشان می‌کنیم به رسیدگی به محرومان. وقتی این زن مدتی به فقرا و خانه‌هایشان سرزد و دنیای آن‌ها را دید، آرام آرام متوجه می‌شود که حقایق دیگری غیر از آرایش کردن و خودنمایی و مجالس لهو و لعب هست و وقتی دلش نرم شد و ذهنش آماده شد، کم‌کم می‌شود از حجاب برایشان گفت و بعد ساده‌تر می‌پوشد و متین‌تر رفتار می‌کند و یک روسری به سرش می‌اندازد.»

سومین چاپ کتاب «حجاب بی‌حجابی» با شمارگان یک هزار نسخه، در 112 صفحه و به بهای 50 هزار ريال به تازگی از سوی نشر آرما راهی بازار کتاب‌های دینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط