شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
«روانپزشکی‌ در مامایی» با کمترین شمارگان رکورد زد

بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب 219 عنوان کتاب در حوزه دانش و فناوری منتشر کرده است که کتاب «روانپزشکی در مامایی» در ردیف کمترین شمارگان (100 نسخه) قرار گرفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، موسسه خانه کتاب، گزارش آماری 13 تا 17 مهرماه را منتشر کرد. براساس این گزارش از بین یک‌هزار و 280 عنوان کتاب منتشر شده 219 عنوان کتاب در حوزه دانش و فناوری به چاپ رسیده است.

کتاب‌های حوره علوم طبیعی و ریاضیات با 35 عنوان تالیف و 9 ترجمه،‌ 17 چاپ نخست و 27بازچاپ با حفظ جایگاه هفته پیش از آن در ردیف ششم جدول کتاب‌های حوزه عمومی قرار گرفتند. کتاب‌های حوزه علوم عملی نیز با 148 تالیف و 27 ترجمه،‌ 108 چاپ نخست و 67 بازچاپ مانند هفته گذشته در ردیف هفتم جای گرفته است.

براساس این آمار سهم مولفان تهرانی و شهرستانی در حوزه‌های علوم طبیعی و ‌ریاضیات 42 عنوان اعلام شده است. در حوزه علوم عملی نیز مولفان تهرانی 189 و شهرستانی‌ها 16 عنوان کتاب نوشته‌اند. 

همچنین کتاب «روانپزشکی در مامایی» نوشته یداله جنتی با 100 نسخه در ردیف کمترین شمارگان کتاب قرار گرفت. این کتاب که به همت انتشارات جامعه‌نگر منتشر شده افزون‌بر مباحثی چون بهداشت و رشد روانی دوران کودکی،‌ بلوغ، نوجوانی و مسایل مربوط به زندگی زناشویی و خانوادگی به موضوع‌هایی مانند زایمان، شیردهی و شیوه‌های تشخیص اختلالات و بیماری‌های روانی این دوران به منظور پیشگیری و انجام مراقبت‌های لازم با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، مذهبی و قومی زن ایرانی و با تاکید بر ویژ‌گی‌های زن از دیدگاه اسلام پرداخته است.

آمار خانه کتاب حاکی از آن است که 324 ناشر در این بازه زمانی به چاپ کتاب مبادرت کردند. همچنین 292 زن و 741 مرد مولف دست به قلم شدند. 56 زن و 139 مرد مترجم نیز کتاب‌های حوزه‌های مختلف را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها