یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
برپایی «خانه» تونی موریسون برای دومین بار در بازار داستان

رمان «خانه» اثر تونی موریسون، برنده نوبل ادبیات، با ترجمه یگانه وصالی منتشر شد. این رمان درباره زندگی مردی است که از جنگ باز می‌گردد و پس از مدت‎ها دوری از زادگاهش، با حوادث و صحنه‌های جدیدی روبه‌رو می‌شود. این اثر چندی پیش با ترجمه دیگری نیز به بازار کتاب راه یافته بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «خانه» (Home) در سال 2012 میلادی منتشر شد. داستان کتاب از زاویه دید یک آمریكایی آفریقایی‌تبار در اوایل دهه 50 قرن بیستم روایت می‌شود. قهرمان داستان، از جنگ كُره به كشورش بازگشته و این با دوره ریاست جمهوری هری ترومن مصادف شده است.

مطرح‌ترین رمان موریسون «دلبند» نام دارد؛ اثری که سبب شد موریسون در سال 1993 به عنوان نخستین زن سیاهپوست آمریکایی، به جایزه ادبی نوبل دست یابد.

در بخشی از متن این کتاب آمده است: «به خودت نگاه کن. آزادی. هیچ‌کس و هیچ‌چیز نجاتت نمی‌ده غیر خودت. کار خودت رو بکن. تو هم جوونی و هم زن، هر دوشون محدودیت‌های جدی دارن، اما تو آدم هم هستی. نذار «لنور» یا یه پسر بی‌اهمیت یا یه دکتر پلید تصمیم بگیره تو کی باشی. این بردگیه. اون آدم آزادی که دارم راجع بهش حرف می‌زنم جایی درون توئه. پیداش کن و بذار یه کار خوب تو این دنیا انجام بده.»

«خانه» تونی موریسون دهمين رمان در كارنامه ادبی موريسون 81 ساله است. از موریسون پیش از این آثاری مانند «دلبند»، «بهشت»، «یک بخشش»، «سرود سلیمان» و «عشق» به فارسی ترجمه و منتشر شده ‌است.

این رمان به تازگی با ترجمه میچکا سرمدی نیز از سوی نشر زاوش منتشر شده است.

رمان «خانه» اثر تونی موریسون با ترجمه یگانه وصالی در 144 صفحه و به بهای 6 هزار و 700 تومان از سوی نشر مروارید منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها