جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
«قطب‌نمای نوح» آن تایلر به ایران می‌رسد

رمان «قطب‌نمای نوح» اثر «آن تایلر» با ترجمه کیهان بهمنی منتشر می‌شود. تایلر در این رمان بر بُعد روانشناسی قهرمان داستانی تمرکز دارد. قهرمان داستان او مرد مسنی است که در نخستین روز بعد از بازنشستگی‌اش اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بهمنی گفت: این کتاب مراحل پیش از انتشار را طی می‌کند و قرار است تا دو ماه آینده از سوی نشر افراز منتشر شود.

«قطب‌نمای نوح» اثر آن تایلر در سال 2009 میلادی با عنوان «Noah’s compass» منتشر شد. این رمان درباره مرد مسنی است که در نخستین روز بعد از بازنشستگی‌اش اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کند. تایلر در هجدهمین رمان خود، قهرمانی با استعدادهای خاص و البته با رفتار و زندگی شبیه بسیاری از انسان‌های دیگر دارد.

وی در این رمان به مفاهیم روانشناسی و بُعد درونی شخصیت‌هایش تمرکز دارد. حوادث کمی در رمان روی می‌دهند و بر خلاف برخی دیگر از آثار تایلر، مخاطب همراه با شخصیت‌ها به سفرهای دور و دراز نمی‌رود. تمام ماجراهای رمان در یک سال اتفاق می‌افتند و تایلر فضایی را خلق می‌کند که مخاطب می‌تواند با شخصیت‌ها همدردی کند.

ترجمه این رمان حدود 330 صفحه است و انتشارات افراز آن را منتشر خواهد کرد.

آن تایلر در سال 1941 میلادی به دنیا آمد و تاكنون 18 رمان منتشر كرده است كه تنها دو عنوان از آن‌ها در ایران ترجمه و منتشر شده‌‌اند. رمان «مرگ مورگان» نخستین بار در سال 1980 منتشر و با استقبال خوبی مواجه شد. آن تایلر تاكنون جوایز ادبی متعددی را از آن خود كرده كه از آن میان می‌توان به جایزه پولیتزر اشاره كرد. این نویسنده همسر تقی مدرسی، روانپزشک ایرانی است و پیش از این، داستان «وقتی یتیم بودیم» از وی در ایران ترجمه و منتشر شده بود.

«نمایشنامه ستون پنجم» اثر ارنست همینگوی، «فرزند پنجم» اثر دوریس لسینگ، «زن دیوانه روی پل» اثر تونگ سو، «درباره آلبر کامو» اثر ریچارد کمبر، «درباره اومبرتو اکو» اثر گری. پی. ردفورد، «حفره‌ای تا آمریکا»، «وقتی بزرگ بودیم» و «مرگ مورگان» هر سه اثر آن تایلر، «پیانو» اثر ژان اشنوز و «قطار سه و دو دقیقه یوما» اثر المر لئونارد از ترجمه‌های منتشر شده بهمنی‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها