پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
حساب دیفرانسیل و انتگرال بر پیشخان کتابفروشی‌ها نشست

قسمت اول از جلد دوم کتاب «حساب دیفرانسیل و انتگرال» از مجموعه کتاب‌های حساب دیفرانسیل و انتگرال (ویراست دوازدهم) منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب ترجمه جدیدترین ویراست حساب دیفرانسیل و انتگرال توماس است که یکی از معرو‌ف‌ترین کتاب‌های درسی ریاضیات عمومی در نیم قرن اخیر بوده و استقبال زیادی از آن شده است. 

دیدگاه کاربردی، دقت بیان ریاضی و تنوع مثال‌ها و تمرین‌های این کتاب باعث شده که چند نسل از دانشجویان در رشته‌های گوناگون علوم و مهندسی و اقتصاد، ریاضیات عمومی را از این کتاب بیاموزند. 

این ویراست، به‌روز شده ویراست‌های قبلی این اثر است که براساس تجربیات آموزشی نوین و بهره‌گیری از فناوری رایانه برای کمک به آموزش تدوین شده است. 

این اثر را جورج بی. توماس، موریس دی. ویر و جوئل هاس به‌طور مشترک تالیف و سیامک کاظمی آن‌را به فارسی برگردانده است. ترجمه فارسی این کتاب در دو قسمت تنظیم شده که قسمت اول (در دو جلد) شامل مباحث ریاضیات عمومی 1 و قسمت دوم (در یک جلد) شامل مباحث ریاضیات عمومی 2 در نظام دانشگاهی ایران است. 

این جلد از کتاب، شامل مباحثی از ریاضیات عمومی 1 دانشگاهی شامل تابع‌های متعالی، روش‌های انتگرال‌گیری، معادله‌های دیفرانسیل مرتبه اول، دنباله نامتناهی و سری نامتناهی و معادله‌های پارامتری و مختصات قطبی در پنج فصل تنظیم شده است. 

چاپ نخست از ویراست دوازدهم قسمت اول از جلد دوم کتاب «حساب دیفرانسیل و انتگرال» با شمارگان دو هزار نسخه در 492 صفحه به بهای 26 هزار تومان با همکاری مشترک انتشارات دانشگاه شریف و انتشارات فاطمی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها