دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
حسین فدایی‏حسین با «هی» آمد

حسین فدایی حسین نویسنده و مترجم حوزه ادبیات و هنر کودک و نوجوان گفت: در قالب طرح «نمایشنامه نوجوان امروز» برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سه نمایشنامه نوشتم که با نام‌های «مجید»، «هی» و «فرچه‏ها» به تازگی منتشر شده‌اند. موضوع این نمایشنامه‌ها امانت‏داری است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فدایی‌حسین از تازه‌های نویسندگی و ترجمه‌اش برای کودک و نوجوان خبر داد و گفت: به مناسبت بیستمین جشنواره‏ سراسری تئاتر کودک و نوجوان همدان، این روزها جلد دوم نمایشنامه‏های «دیوید وود» شامل چهار نمایشنامه اقتباسی با نام‏های «جغد و پیشی رفتند ببینند...» ، «توطئه‏گران باغچه‏ی کلم»، «غول بزرگ مهربان» و «نجات انسان‏ها» را آماده انتشار می کنم. این کتاب از سوی انتشارات نمایش منتشر خواهد شد.

این مترجم افزود: مجموعه‏ چهار جلدی «سرگرمی‏های چهارفصل برای خردسالان» نوشته‏ «تریش کافنر» را نیز برای انتشارات امیرکبیر ترجمه می‌کنم. همچنین کتاب جامع «بازی‏های گروهی» را نیز به سفارش انتشارات افق، آماده  انتشار دارم.

وی ادامه داد: نمایشنامه «کلیددار کعبه» را بر اساس آیه‏ 58 سوره نساء با موضوع حفظ امانت جهت اجرا در مدارس راهنمایی و به سفارش انتشارات حوزه هنری قم می‌نویسم. این نمایشنامه قرار است در مجموعه‏ «یک آیه، یک نمایش» منتشر شود. 

فدایی‌حسین گفت: در حوزه پژوهش هم این روزها مجموعه مقالات «گفتمان تئاتر تعلیمی» را جهت انتشار در مجله نمایش تهیه و تدوین می‌کنم. همچنین نمونه‏ای از پروژه «از کتاب تا نمایش» شامل بسته‏ فعالیت نمایشی برای کودکان و نوجوانان، محتوای چند نسخه از یک نمایشنامه به تعداد شخصیت‏ها که با فرمت خاصی برای خوانش آسان تنظیم شده‏اند،همراه با  تعدادی از وسایل مورد نیاز برای اجرای نمایش و راهنمای استفاده از بسته مورد نظر را تهیه می‌کنم.

حسین فدایی‌حسین متولد 1345 کارشناس ارشد ادبیات نمایشی است که آثار فراوانی در حوزه ادبیات و هنر کودک و نوجوان منتشر کرده است.

«کارآگاهان مدرسه» ، «ماجرای جنگلبان» ، «شهر دندان‌ها» «مینا و خنگله» ، «اجازه آقا؟» و «آب‌تنی در برکه» از جمله آثار اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها