یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
237 عنوان کتاب در حوزه دانش و فناوری منتشر شد

بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب از انتشار 237 عنوان کتاب در حوزه دانش و فناوری از 6 تا 10 مهرماه خبر داد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، موسسه خانه کتاب، گزارش آماری 6 تا 10 مهرماه را منتشر کرد. براساس این گزارش از میان یک‌هزار و 232 عنوان کتاب، 237 عنوان به حوزه دانش و فناوری اختصاص دارد.

کتاب‌های «مدهای جهشی» نوشته محسن ایزدی با قیمت 200 تومان و «ترجمه کامل و صفحه به صفحه منطبق از بیماری‌های قلب براتوالد» نوشته مهدی نعمتی، با قیمت 250 هزار تومان در ردیف ارزانترین و گرانترین کتاب‌های این هفته قرار گرفتند.

همچنین، کتاب‌های «مدیریت و رهبری آموزشی» نوشته «کیمبل وایلز» که به قلم محمدعلی توسی به فارسی برگردانده شده با 100 نسخه و کتاب «DSM-IV- TR متن تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی» نوشته محمدرضا نیکخو با یک‌هزار و 354 صفحه در عداد کمترین شمارگان و بیشترین صفحه رکورددار شدند.

کتاب‌های حوزه علوم طبیعی و ‌ریاضیات نیز با 34 عنوان تالیف و پنج ترجمه، 26 عنوان چاپ نخست و 13 عنوان تجدید چاپ در ردیف ششم جدول کتاب‌های حوزه عمومی قرار گرفتند. کتاب‌های حوزه علوم عملی نیز با 160 عنوان تالیف، 38 عنوان ترجمه، 129 عنوان چاپ نخست و 69 عنوان تجدید چاپ، ردیف هفتم این جدول را از آن خود کردند. بر اساس این آمار، سهم مولفان شهرستانی در حوزه‌های علوم طبیعی و ‌ریاضیات 13 عنوان و در بخش علوم عملی 33 عنوان اعلام شده است.

این آمار، حاکی از آن است که 363 ناشر در این بازه زمانی به چاپ کتاب مبادرت کردند. همچنین 175 زن و 698 مرد مولف دست به قلم شدند. 42 زن و 130مرد مترجم نیز کتاب‌های حوزه‌های مختلف را به فارسی برگردان کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها