شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
مجلس شورای اسلامی مساله کاغذ را پیگیری خواهد کرد

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش گرانی کاغذ در کاهش شمارگان کتاب گفت: مسایلی مانند گرانی کاغذ برای ناشران مشکل ایجاد کرده است به همین دلیل کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این مساله را پیگیری خواهد کرد تا کتاب به شکلی آسان در دسترس مردم قرار گیرد.-

دکتر لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: مساله کاهش شمارگان کتاب و تعطیلی چاپخانه‌ها باید مورد بررسی اصولی قرار گیرد. با توجه به کاهش فضای خانه‌ها، پیشرفت تکنولوژی و آمدن دستگاه‌های دیجیتال، مردم بیشتر از کتاب‌های الکترونیک استفاده می‌کنند اما موضوع افزایش قیمت کاغذ نیز در کاهش شمارگان کتاب بی‌تاثیر نبوده است.

رییس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش کتاب در توسعه فضای فرهنگی کشور بسیار مهم است و باید مردم و به‌ویژه جوانان را به کتاب و کتابخوانی تشویق کرد، به همین دلیل مجلس قطعا پیگیر مشکل گرانی کاغذ و کاهش شمارگان کتاب است و این موضوع باید به شکلی دقیق بررسی شود.

به گفته افتخاری، مجلس شورای اسلامی پیگیر مساله کاغذ خواهد بود اما این موضوع و مشکلات حوزه چاپ و نشر باید از سوی ناشران، چاپخانه‌داران و مسوولان صنفی کاغذ به‌صورت مکتوب به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارش داده شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب سید عباس صالحی به سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده حوزه علمیه و شخصی فرهنگی است و با معرفی صالحی به‌عنوان معاون امور فرهنگی نشان داد که دیدگاه‌های اسلامی و فرهنگی در این وزارتخانه بسیار مورد توجه قرار دارد، امیدواریم که با این انتصاب تعامل مناسبی در بحث اسلامی و فرهنگی صنعت چاپ و نشر به‌وجود آید. 

وی در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: با انتخاب صالحی موقعیت برای توسعه چاپ و نشر در حوزه اسلامی و فرهنگی وجود دارد و قطعا شاهد کاهش مشکلات چاپ و نشر خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها