پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

«قله دنیا 2» تازه‌ترین اثر منتشر شده مشترک سید مهدی شجاعي در فیلمنامه‌نویسی و سومین تجربه مشترک فیلمنامه‌نویسی شجاعی با بهزاد بهزاد پور است که در قالب کتاب منتشر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از انتشارات کتاب نیستان، «قله دنیا 2» را از نظر داستانی می‌توان در زمره داستان نوجوانانه و با درون مایه دفاع مقدس جای داد. شخصیت‌ محوری کتاب نوجوانی به نام علی است که با وجود شور و اشتیاق فراوانی که برای حضور در خط مقدم نبرد دارد، بنا بر صلاح‌دید فرمانده‌اش، در بخش تدارکات و پشت خط باقی مانده است.

علی، به دلیل این‌که حس می‌کند از سوی فرمانده‌اش، برای حضور در صحنه نبرد کوچک و ناتوان به شمار می‌رود، تصمیم به ترک جبهه می‌گیرد که با مخالفت فرمانده مواجه می‌شود و او در نهایت با حضور علی در خطوط میانی نبرد موافقت می‌کند.

حضور علی در منطقه اصلی جنگ با ماموریتِ رساندن آذوقه و مهمات به همراه دو رزمنده دیگر شروع می‌شود. او که مدام از نادیده گرفتن خودش توسط آن‌ها دلگیر است، بر اثر حوادثی که منجر به شهادت آن دو رزمنده می‌شود خود را در موقعیت رساندن آذوقه تنها می‌بیند و همین مساله است که او و فضای ذهنی‌اش را در طول داستان از خامی و نوجوانی به سوی پختگی هدایت می‌کند.

فیلمنامه «قله دنیا 2» در 104 صفحه، قطع رقعی و به بهای 60 هزار ریال از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها