جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
انتشار کتاب هندبال پایه و مقدماتی

کتاب «هندبال پایه و مقدماتی» اثر مشترک جانس زیرونسکی و فراستیک تابورسکی را جواد زارعی، اکرم منظم‌نژاد و حمید قبادی به فارسی برگردانده‌اند. این اثر در دو قسمت به معرفی فنون پایه هندبال و نحوه آموزش آن و ارایه تمرینات کامل و پیشرفته‌ تکنیک‌های مقدماتی هندبال می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ کتاب حاضر می‌کوشد موضوعاتی نظیر قوانین آموزش، ‌روش‌های آموزشی، شیوه‌های آموزش، مراحل آموزش یک اصل جدید، قوانینی برای آموزش مبتدیان، آموزش دفاع فردی، شیوه تاکتیکی و روش‌های تاکتیکی تیمی و گروهی را ارایه دهد.

همچنین مخاطبان کتاب هندبال پایه و مقدماتی با مطالبی مانند قانون آموزش دیداری، روش ترکیبی، شیوه کلی و بسته،‌ مرحله تمرکز، ‌انواع پاس دادن،‌ شوت درجا، دریبل کردن،‌ دروازه‌بان،‌ روش‌های تاکتیکی فردی، اصول همکاری در دفاع،‌ سیستم‌های حمله و کنترل و هدایت توپ آشنا می‌شوند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «شوت‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی هندبال است. بخش بسیار مهمی که تعیین کننده امتیازهاست. در هنگام شوت زدن عضلات پایین و بالای دست‌ها، ناحیه لگن خاصره و بالاتنه به شدت درگیر می‌شوند. می‌توان این گونه فرض کرد که شوت زدن همانند پاس دادن است با این تفاوت که شوت با عملکرد قوی‌تر بالاتنه و عضلات بالایی دست‌ها انجام می‌شود، قدرت شوت تحت تاثیر فاصله و زمان عمل دست به روی توپ قرار می‌گیرد.»

نخستین چاپ کتاب هندبال پایه و مقدماتی با شمارگان یک هزار نسخه، در 130 صفحه و به بهای 50 هزار ريال به تازگی از سوی نشر حتمی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط